۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۶۶۹۱۰
پیام تبریک سردار جلالی به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی، هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی را تبریک گفت.
به گزارش پایداری ملی، در پیام سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور آمده است؛

داغ حادثه پلاسکو هنوز بر تن تهران سنگینی می کند

امروز فرصتی دوباره است برای ارج نهادن به خدمات مردانی که به حق عنوان «مدافعان ایمنی شهر» برازنده نام ایشان است. ۷ مهر که به نام روز آتش‌نشانی و ایمنی، نامگذاری شده است تداعی‌کننده حماسه آفرینی‌های نیروهای آتش نشان در دوران دفاع مقدس مقدس است اما باید دانست که دوران خدمت این نیروهای زحمت کش پر از حماسه سازی ها به عظمت روزهای جبهه و جهاد است. نمونه آن حادثه پلاسکو و ایثارگری‌های شهدای آتش نشان در آن حادثه تاسف بار و غم انگیز است که هنوز داغ آن بر دل شهر سنگینی می کند. آتش نشانان تجلی شجاعت، ایثار و پایمردی محسوب می‌شوند که نقشی مهم در افزایش تاب آوری شهرها و تاسیسات راهبردی ایفا می‌کنند.

آتش نشانان نیروهای عملیات پدافند شهری

سازمان پدافند غیرعامل کشور، در سالهای اخیر، تلاش های بسیاری را برای اعمال و برقراری نظام پدافند شهری در شهرهای کشور انجام است که در این نظام، آتش‌نشانان در خط مقدم دفاع از شهروندان در برابر حوادث و تهدیدات نوین و حفاظت از زیرساختهای شهری قرار دارند.

قوانین و مقررات ناظر بر ایمنی شهرها باید ارتقا یابد

حضور و خدمت رسانی ایثارگرانه آتش نشان هرگز نباید بهانه ای برای غفلت از اجرای قوانین، مقررات و الزامات ناظر بر ایمنی در شهرها باشد بلکه باید به انگیزه مدیران شهری برای افزایش و بهبود استانداردهای نوین و سخت‌گیرانه ایمنی در همه ارکان، سازه‌ها و تاسیسات شهری تبدیل شود.

تجهیز آتش نشانی به تجهیزات پدافند نوین استمرار دارد

تجهیز شهرهای پرجمعیت کشور به تجهیزات پدافند نوین (CBRNE) و تدوین سند راهبردی پدافند شهری تنها بخشی از اقدامات سازمان پدافند غیرعامل کشور در عمل به وظایف و رسالت خود و کمک به مدیریت شهری برای ارتقای تاب‌آوری شهرها است که با قدرت تا تکمیل و پیگیری آن و حصول نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت.

در پایان ضمن گرامیداشت مجدد این روز عزیز، یاد و خاطره همه شهدای آتش‌نشان را گرامی داشته و به همه دلاورمردان و ایثارگران آتش‌نشان خداقوت می‌گویم و مجاهدت خالصانه آنان را ارج می نهم. همچنین یاد و خاطره شهید علی لندی نوجوان دهه هشتادی که چندی پیش جان دو تن از شهروندان را نجات داد نیز گرامی می داریم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور
سرتیپ پاسدار دکتر غلامرضا جلالی

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر