۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۷۵۱۳۷

به گزارش پایداری ملی و به نقل از اداره پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی ایران، سمینار "تبیین قوانین و اسناد بالادستی پدافند غیرعامل در نظام سلامت" با حضور جمعی از متخصصان و کارشناسان بهداشت و درمان دانشگاه برگزار شد. در این سمینار نظام عملیاتی پدافند زیستی کشور، معرفی سند پدافند زیستی کشور، معرفی قرارگاه های تاکتیکی ،معرفی کارگروه های تخصصی پدافند زیستی در دانشگاه های علوم پزشکی و همچنین بررسی قوانین و مقررات مرتبط، نقش آن در مقابله با تهدیدات زیستی ، شیمیایی، پرتویی، سایبری توسط دکتر کریمی نیا و دکتر رستمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر نوری سرپرست اداره پدافند غیرعامل دانشگاه در ابتدای سمینار ضمن تشریح مجموعه دوره های آموزشی پایداری ایران بر اهمیت پدافند غیرعامل در نظام سلامت تاکید کرد و گفتند: "پدافند غیرعامل بیشترین قوانین و اسناد بالادستی را در نظام سلامت دارد و اجرای صحیح این قوانین می‌تواند نقش مهمی در ارتقای تاب آوری نظام سلامت ایفا کند ایشان در ادامه بیان کردند: در سالهای اخیر قوانین و اسناد بالادستی بسیار ارزشمند و کارشناسی شده ایی در حوزه پدافند غیرعامل در حوزه نظام سلامت تدوین شده است اما متاسفانه برای اجرایی شدن آنها در سطوح صف و مدیران پایین دستی آمادگی و شناخت کمی وجود دارد. از این رو یکی از وظایف بسیار مهم این اداره کاهش این فاصله و افزایش آمادگی و شناخت مدیران سطوح مختلف می باشد.

  ایشان در پایان ضمن بیان برنامه عملیاتی اداره پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کردند : این سمینار با هدف ارتقای سطح آگاهی و دانش کارشناسان و مسئولان حوزه سلامت از دستورالعمل ها و قوانین حوزه پدافند غیرعامل در نظا سلامت برگزار شده است . 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر