۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۶۶۳۷۱
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو مطرح کرد؛
جعفرزاده گفت: با یک برنامه فشرده و دقیق در برنامه‌ریزی اورهال نیروگاه‌ها می‌توان پایداری شبکه برق را تضمین کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، میثم جعفرزاده مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه در نیروگاه‌ها شاهد کاهش ذخیره سوخت مایع نسبت به سال گذشته هستیم، وضعیت مخازن سوخت مذکور از اهمیت بسزایی برخوردار است.

او ادامه داد: مصرف بالای سوخت گاز توسط مشترکان عمومی در زمستان باعث می‌شود که گاز کمتری به نیروگاه‌ها داده شود و ذخیره مخازن سوخت به خصوص در کریدور شمال کشور به علت محدودیت انتقال برق از جنوب به شمال بسیار حائز اهمیت است.

جعفرزاده دلیل دوم را وضعیت اورهال و تعمیرات دوره‌ای نیروگاه‌ها عنوان کرد و افزود: امسال به خاطر کارکرد فشرده نیروگاه‌ها از نیمه فروردین تا به امروز قطعاً با واحد‌های زیادی برای اورهال رو به رو خواهیم شد و این موضوع در کارکرد وضعیت تولید برق تأثیر جدی دارد.

او مورد سوم را عدم استفاده از نیروگاه‌های آبی ذکر کرد و افزود: با توجه به اینکه در تابستان امسال از نیروگاه‌های برق‌آبی جهت کنترل بار شبکه استفاده شده و همچنین پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر عدم بارش جدی در حوضه‌های آبریز قطعاً برای استفاده از نیروگاه آبی با عدم اطمینان روبه رو خواهیم بود.

جعفرزاده تصریح کرد: با رویکرد جدید وزارت نفت که یکی از اولویت‌های کوتاه مدت را تأمین سوخت نیروگاه‌ها قرار داده است با یک برنامه فشرده و دقیق در برنامه‌ریزی اورهال نیروگاه‌ها می‌توان پایداری شبکه برق را تضمین کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر