۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۷۵۳۸۲
به گفته منابع آگاه پس از آنکه دادگاهی در آمریکا اعلام کرد گوگل بازار جستجوی آنلاین را به انحصار خود در آورده، اکنون وزارت دادگستری این کشور تصمیم به تجزیه شرکت گرفته است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، چنین اقدامی نخستین تلاش دولت آمریکا برای از هم گسیختن یک شرکت به دلیل انحصار غیرقانونی از ۲ دهه قبل تاکنون است که دولت تصمیم به تجزیه مایکروسافت گرفته بود.

این منابع آگاه فاش کرده اند دیگر اقدامات احتمالی دولت در قبال گوگل، شامل اجبار شرکت به اشتراک گذاری داده های بیشتر با رقبا و اتخاذ اقداماتی برای جلوگیری از دستیابی به مزیت ناعادلانه در محصولات هوش مصنوعی است.

درهر حال احتمالا دولت آمریکا خواستار ممنوعیت قراردادهای انحصاری خواهد شد که محور اصلی شکایت علیه گوگل بوده اند. اگر وزارت دادگستری خواستار تجزیه شرکت شود، بخش های سیستم عامل اندروید و مرورگر کروم احتمالا از آن جدا شوند. علاوه بر آن مقامات مشغول بررسی اجبار شرکت به فروش سرویس «اد وردز» (AdWords)هستند. گوگل از این پلتفرم برای فروش متن های تبلیغاتی استفاده می کند.

در دادگاهی که در ۵ آگوست سال جاری میلادی برگزار شد، قاضی اعلام کرد گوگل به طور غیرقانونی بازارهای جستجوی آنلاین و جستجوی متن تبلیغاتی را به انحصار خود درآورده است.

گوگل نیز اعلام کرد خواستار تجدید نظر رای دادگاه خواهد شد با این وجود قاضی به هر دو طرف دعوی دستور داد برنامه ریزی برای مرحله دوم پرونده را آغاز کنند که شامل پیشنهادات دولت برای احیای رقابت از جمله درخواست احتمالی تجزیه گوگل نیز می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر