۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۶۴۵۶۰
جانشین ناجا:
جانشین ناجا با اشاره به تحرکات دشمنان برای جلوگیری از شور انتخاباتی در مردم، گفت: ما امروز هیچ دغدغه‌ای در بحث انتخابات نداریم و شاهد انتخاباتی پرشور در کشور خواهیم بود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از  مهر، سردار قاسم رضایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با ابراز خرسندی از حضور در استان مازندران و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای این استان، گفت: بنا به فرمایشات سردار شهید "قاسم سلیمانی" عاقبت به خیری در شهادت است و بالاترین عبادت بندگی خداوند است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی با عنایات خداوند متعال روز به روز به سمتی می‌رود که در تراز انقلاب اسلامی و در تراز جمهوری اسلامی است، افزود: هرچه به سمت معنویت پیش می‌رویم، انتهایی در آن وجود ندارد و این منش و روحیه انقلابی در کارکنان نیروی انتظامی است که روز به روز تقویت می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی، اظهار کرد: امروز نیروی انتظامی این افتخار را دارد که در عرصه‌های مختلف کشور سهم دارد و خوشبختانه مردم از این نیرو استقبال می‌کنند و نیروی انتظامی خود را از مردم، برای مردم و خادم مردم می‌داند و این یک افتخار برای نیروی انتظامی است.

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی امروز در همه موضوعات سهم دارد، اظهار کرد: نیروی انتظامی آرامش مردم را برعهده دارد و در این راستا هوشمندانه عمل می‌کند.

وی با اشاره به مرجعیت نیروی انتظامی، بیان داشت: امروز جایگاه نیروی انتظامی در بین مردم به عنوان مرجع است.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به جایگاه نیروی انتظامی به عنوان مؤثرترین مؤلفه در امنیت ملی، گفت: امنیت داخلی که وظیفه ناجاست، بستر ساز امنیت ملی است.

سردار رضایی از دیگر مؤلفه‌های مهم نیروی انتظامی را روابط بین الملل دانست و افزود: در موضوعات مختلف اعم از آرامش مردم و رعایت حقوق شهروندی نیروی انتظامی سر آمد است.

سردار رضایی با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر از دغدغه‌های مهم مردم است، اظهار داشت: در سال ۹۹ رکود تاریخی کشفیات مواد مخدر در دنیا شکسته شده و این افتخار نصیب نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران شد که موفق به کشف بیش از ۹۰ درصد مواد مخدر بالغ بر یک هزار و ۱۱۷ تن مواد مخدر شد.

جمهوری اسلامی لنگرگاه امنیت منطقه است

جانشین نیروی انتظامی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی لنگرگاه امنیت منطقه است، اظهار داشت: با توجه به تهدیدات پیرامونی کشور جمهوری اسلامی ایران از جمله قاچاق سلاح در حوزه کشفیات سلاح از موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم.

وی با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری آن را برای ناجا یک تکلیف دانست و گفت: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا به عنوان بزرگترین مانع تولید در کشور، نیروی انتظامی با ایجاد قرارگاه مبارزه با قاچاق در مرزها و پایانه‌ها به صورت هدفمند فعالیت می‌کند.

رضایی توجه به حقوق شهروندی را از مهمترین موضوعات مورد بحث در نیروی انتظامی برشمرد و آن را به عنوان یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه در این سفر برشمرد و اظهار داشت: با توجه به حجم مسافرت‌ها به استان‌های شمالی توجه به حقوق شهروندی در چارچوب قانون مطابق با احکام الهی و برخورد با ناهنجاری‌ها از مهمترین مطالبات مردم این استان است.

وی با بیان اینکه مردم استان‌های شمالی با تقدیم هزاران شهید رعایت شئون دینی و اخلاقی از سوی مسافران را حق خود می‌دانند، اظهار داشت: رعایت موضوعات اخلاقی در تفرجگاه‌ها و سواحل برابر درخواست مردم و آنجا که آرمان‌های انقلاب اسلامی قرار است مورد هدف قرار گیرد، نیروی انتظامی با ابزارهای گوناگون به مقابله با آن خواهد پرداخت.

وی با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی استان در سال ۹۹ بیان داشت: نیروی انتظامی استان مازندران در سال گذشته در موضوعات مختلف موفق عمل کرده است و این به لطف و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی و نماینده محترم ولی فقیه در این استان، مشارکت‌های مردمی و اقدام به موقع در برخورد با هنجارشکنان بوده است.

سردار رضایی با اشاره به بحث انتخابات آن را یکی از مأموریت‌های جدی نیروی انتظامی در سال ۱۴۰۰ برشمرد و گفت: برابر مصوبه شورای عالی امنیت مسئولیت اصلی امنیت انتخابات با نیروی انتظامی است.

وی با اشاره به تحرکات دشمنان برای جلوگیری از شور انتخاباتی در مردم، گفت: ما امروز هیچ دغدغه‌ای در بحث انتخابات نداریم و با این ایده که شاهد انتخاباتی پرشور در کشور خواهیم بود، برنامه ریزی های لازم را انجام داده‌ایم.

وی از دیگر موضوعات اثر گذار در امنیت کشور را اشرار و هنجار شکنان عنوان کرد و گفت: در این راستا طرح‌های مقابله با هنجار شکنان تشدید خواهد شد و هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضائی نیز صورت گرفته است.

سردار رضایی با اشاره به موضوع سرقت و برخی از مشکلات بوجود آمده به دلیل شرایط ایجاد شده در جامعه ناشی از بیماری کرونا اذعان داشت: نیروی انتظامی با اشراف کامل اطلاعاتی بدون مماشات و بدون هرگونه محافظه کاری‌ها با روحیه‌ای انقلابی با این افراد برخورد خواهد کرد.

جانشین نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تأثیر انتخابات در همه حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و دیپلماسی کشور، گفت: در بحث امنیت انتخابات سایر مجموعه‌های امنیتی از جمله بسیج نیز همکاری خواهند داشت.

سردار رضایی با اشاره به احتمال افزایش مسافرت‌ها در ایام تعطیلات عید سعید فطر به استان مازندران و دغدغه مردم استان و ناجا در راستای برقراری نظم و امنیت اجتماعی از نماینده ولی فقیه در استان مازندران در خواست کرد به مانند همیشه از فرزندان خود در ناجا برای اجرای مأموریت‌های محوله به عنوان پدر معنوی و مسئول فرهنگی استان نسبت به مسئول سازی سایر دستگاه‌ها برای همکاری با ناجا اقدام کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۹۳ درصد جرایم در کشور را سرقت تشکیل می‌دهد، افزود: موضوع سرقت یک معلول است که ناجا با آن سروکار دارد اما علت وقوع سرقت مورد بحث است که باید همه دستگاه‌ها به ویژه مردم سهم خود در پیشگیری و مقابله با آن را ایفا کنند.

رضایی به قوانین و مقررات مرتبط با ساخت مسکن از جمله رعایت اصول چندگانه مهندسی، فرهنگی و ایمنی اشاره کرد و افزود: پیوست انتظامی در ساخت مسکن موضوع مهمی است که متأسفانه تاکنون مغفول مانده است و باید در این حوزه دستگاه‌های متولی وارد میدان شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر