۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۶۲۹۳۸
غول شبکه اجتماعی آمریکایی توییتر با دولت هند وارد یک مناقشه شده و اعلام کرد دستور دولت هند برای حذف برخی اکانتها مغایر قانون این کشور است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند به توییتر دستور داده است بیش از هزار اکانت و پست را حذف کند که گفته می شود اطلاعات غلط درباره اعتراضات گسترده کشاورزان علیه قوانین کشاورزی جدید منتشر می کنند.

توییتر در پست وبلاگی اعلام کرد به بخشی از این درخواستها به طور کامل عمل نکرده است زیرا بر این باور است که مطابق با قانون هند نیستند. این اقدام، توییتر و مدیرانش را در مرکز یک طوفان سیاسی قرار داده است. دولت هند اقدام حقوقی علیه توییتر را تهدید کرده که ممکن است به جریمه یا زندانی شدن مقامات مسئول اجرای فرامین دولتی منجر شود.

این اتفاق در شرایطی روی داده که ماهیما کائول، لابیست طراز اول توییتر در هند استعفا کرده است و همزمان توییتر برای مهار بحران فزاینده روابط عمومی تقلا می کند.

نظرات عمومی در هند که یکی از بازارهای مهم توییتر است، دو دسته شده است. عده ای از وکلا می گویند توییتر باید به این دستور عمل کند یا آن را در دادگاه به چالش بکشد در حالی که فعالان از دولت برای استفاده از تمهیدات قانونی به منظور محدود کردن آزادی بیان انتقاد می کنند.

وزارت فناوری اطلاعات هند اعلام کرد انتشار پست وبلاگ در توییتر پیش از دیدار برنامه ریزی شده مدیران این شرکت و مقامات بلندپایه دولتی غیرمعمول بود و این نهاد بعدا پاسخ خواهد داد. اما به نشانه نارضایتی فزاینده از توییتر، وزارت فناوری اطلاعات هند بیانیه ای در پلتفرم "کو" (Koo) منتشر کرد که در آن تنها ۴۱ هزار فالوئر دارد  که کمتر از یک دهم فالوئرهایش در توییتر است.

پس از دستور دولت هند، توییتر بیش از ۵۰۰ اکانت را به صورت دائمی معلق و اعلام کرد اکانتهای مذکور در دستکاری پلتفرم و اسپم دست داشتند اما دسترسی بسیاری دیگر را تنها در هند محدود کرد و توییتهای آنها همچنان در خارج از این کشور خوانده می شود.

توییتر در کشوری با یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر جمعیت که میلیونها نفر آنها کاربر اینترنت هستند و مورد استفاده نخست وزیر هند، وزیران کابینه وی و سایر رهبران هندی قرار دارد، با ریسک جدی آسیب دیدن روبروست. با شدت گرفتن این اختلاف، بسیاری از سیاستمداران و کاربران هندی به پلتفرم رسانه اجتماعی هندی "کو" که سال گذشته در سبک توییتر راه اندازی شد، پیوسته اند.

هشتگ اپلیکیشن "کو" با ۲۱ هزار پست و پس از آن هشتگ توییتر را ممنوع کنید روز چهارشنبه در هند ترند برتر توییتر شد.

عده ای در توییتر نظیر پیوش گویال، وزیر بازرگانی هند هفته جاری توییتهایی ارسال و اعلام کردند "من اکنون در "کو" هستم". گویال که ۹.۶ میلیون فالوئر در توییتر داشت، با ارسال توییتی از مردم خواست وی را در پلتفرم هندی دنبال کنند. سامبیت پاترا، سخنگوی ملی حزب حاکم مودی و آمیت مالویا، مدیر IT وی روز چهارشنبه به "کو" پیوستند.

بر اساس گزارش رویترز، "کو" که لوگوی آن یک پرنده زرد است، اعلام کرد دانلودش در دو روز گذشته ۱۰ برابر افزایش یافته و به بیش از سه میلیون رسیده است

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر