۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۶۲۵۳۳
ئیس شورای شهر تهران بازآفرینی شهر از منظر پاندمی کرونا را حائز اهمیت دانست و گفت: سیستم حمل و نقل عمومی و دیگر اجتماعات انبوه شهری نیازمند بازنگری است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، محسن هاشمی، در اختتامیه پنجمین دوره جایزه بین المللی خشت طلایی با اشاره به اینکه این جایزه از سال ۹۳ شکل گرفته است، افزود: امسال ۵۸ کشور پروژه‌ها و تجارب خود را ارسال کردند که چیزی حدود ۵۰۰ اثر بوده و توانسته به این برنامه بعد جهانی‌تری به بدهد و تجارت بزرگ‌تری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل پاندمی کرونا موضوع شهر سالم به عنوان رویکرد اصلی این جشنواره برگزیده شده است گفت: اینکه کرونا بیش از ۴۰۰ روز است جهان را درگیر خود کرده و بعد از جنگ جهانی دوم هیچ رخدادی به این تأثیرگذاری در سطح جهانی نداشته است. در کنار ابعاد منفی اش، ابعاد مثبتی هم داشته است که باعث شد انسان‌ها به محیط زیست و احیای طبیعتشان فکر کنند.

هاشمی ادامه داد: کرونا انسان‌ها را وادار کرد به بازنگری روند زندگی بپردازند و یک چهره جدیدی به جهان داد و اثر خود را بر مدیریت شهری گذاشته و لازم است که در پروژ ه های مرتبط بازنگری کنیم.

وی، بازآفرینی شهر از دید کرونا حمل و نقل عمومی و اجتماعات انبوه شهری را که تبدیل به اجتماعات کوچک‌تر شد، حائز اهمیت دانست و گفت: در سیستم حمل و نقل عمومی که باعث انتشار ویروس است باید بازنگری شود و همچنین فروشگاه‌های بزرگ و رویدادهای فرهنگی که باعث ازدحام می‌شد نیاز به بازنگری دارند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: ما در کشور دائماً فکر بحران‌های طبیعی بودیم اما فکر نمی‌کردیم چنین پاندمی ایجاد شود و باید تاب آوری شهر را در این زمینه هم بررسی کنیم.

وی در خصوص شهر سالم اظهار داشت: در این شهر روح و جسم شهروندان بر اساس آرامش و آسایش طراحی می‌شود که با همراهی دولت‌های محلی و مرکزی باید شکل بگیرد تا دید مشترکی از اینگونه فعالیت‌ها داشته باشیم. و جایزه خشت طلایی می‌تواند این امر مهم را در سال‌های دیگر برنامه ریزی کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر