۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۵۹۴۸۶
مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان قم با حضور در مرکز داده امین، ضمن بازدید از این مرکز با روند فعالیت های آن از نزدیک آشنا شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان قم ، سیدرضاموسوی مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات این استان ، از مرکز داده امین حوزه های علمیه خواهران کشور بازدید کرد.

در جریان این بازدید، علی طایی زاده مدیر فناوری اطلاعات این مرکز گزارشی از نحوه عملکرد و فعالیت های این مرکز داده ارائه کرد و به بیان دستاوردهای آن پرداخت.

برپایه این گزارش، مرکز داده امین با تمرکز بر فراهم آوردن زیر ساختها و سرویس‌های امن ، دسترس پذیری بالا و قابلیت توسعه با اخذ گواهینامه‌های امنیتی و تاییدیه سازمان پدافند غیرعامل در تامین حفاظت در برابر حملات الکترومغناطیسی ، میزبانی مطمئن برای سرور‌های فیزیکی – مجازی و اطلاعات محسوب می شود.

طراحی و اجرای سازه ساختمان مبتنی بر استانداردهای مرکز داده، استقرار سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS)،  بهره­گیری از سرور‌های پرقدرت، ذخیره سازی چندسطحی، خدمات رایانش ابری، سرویس‌های نظارتی و بازیابی بر خط در سایت از جمله قابلیتهای مرکز داده امین می‌باشد.

 طایی زاده در ادامه افزود : این مرکز به عنوان نخستین و بزرگ ترین مرکز داده علوم انسانی به عنوان سکوی نشر معارف اهل بیت (ع)، ظرفیت میزبانی بیش از ۲۰۰۰ سرور را دارد که تا ۲ برابر نیز قابلیت توسعه داشته  و هم اکنون ظرفیت ذخیره سازی 900 ترابایت اطلاعات در این مرکز فراهم است واخیرا موفق به کسب مجوز از سازمان فناوری اطلاعات شد .

وی در ادامه افزود :در زمان کرونا برگزاری دوره های اموزشی مجازی ونیز برگزاری ازمون های تعدادی از دانشگاه ها ومراکز اموزش عالی در سطح کشور در بستر مرکز داده امین برگزار می شود.

 شایان ذکر است این مرکز داده در مهر ماه سال 1394  با حضور علی لاریجانی ریاست  مجلس شورای اسلامی ونماینده مردم قم افتتاح شد.

در ادامه این بازدید مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان قم ضمن تقدیر وتشکر از خدمات وظرفیتهای ایجاد شده در این مرکز ، خواستار ارائه و معرفی ظرفیت ها و خدمات آن در سطح کشور شد تا بعنوان یکی از مراکز داده مهم در استان قم و بویژه  مهمترین زیر ساخت حوزه فناوری اطلاعات  استان در بخش خصوصی معرفی و مورد بهره برداری گردد.

موسوی در ادامه افزود : اداره کل ارتباطات وفناوری اطلاعات بعنوان نماینده عالی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات در استان ، آمادگی خود را بمنظور هرگونه همکاری در حدود  وظایف واختیارات با آن مرکز اعلام می دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر