۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۴۵۳۸۶
به گزارش ایرنا، مسئول پدافند غیر عامل زیستی زنجان در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته مانور پدافند غیر عامل با حضور و مشارکت
به گزارش پایداری ملی، مسئول پدافند غیر عامل زیستی زنجان در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته مانور پدافند غیر عامل با حضور و مشارکت ارگانها و دستگاههای متولی امر برگزار شد که علوم پزشکی استان نیز مانور غیر عامل زیستی را بر عهده داشت. 
دکتر مجید رضوانی فرد افزود: با توجه به برنامه از پیش تعیین شده مانورها در 6 نقطه شهر انتخاب شده بود که یکی از نقاط به مخزن آب کوی امیرکبیر زنجان ارتباط داشت و طبق سناریو و گزارش اولیه با احتمال بروز آلودگی آب توسط تیم های عملیاتی مرکز بهداشت رصد شد. 
وی اظهار داشت: در این مانور فرضی تیم های عملیاتی مرکز بهداشت برای رفع آلودگی مخزن آب کوی امیرکبیر وارد عمل شده و و سپس نمونه برداری بیولوژیکی را انجام دادند و با توجه به آزمایش های اخذ شده پاسخ منفی بود. 
مسئول مدیریت بحران مرکز بهداشت استان زنجان ادامه داد: اقدام بعدی بررسی عوامل بیماری زای مربوط به ایجاد آلودگی ثانویه در مخزن آب و فضای پیرامونی شیرهای خروجی آب مخزن بود که آلودگی ها رفع شد. 
وی یادآوری کرد: برنامه به طریقی بود که تمامی ادوات به لحاظ ورود و خروج به منطقه یاد شده کنترل و آلودگی زدایی مورد بررسی قرار گرفت و در مجموع نتایج خوبی به دنبال داشت. 
به گفته رضوانی فرد، این مانورها در 6 نقطه شهر شامل قرارگاه تاکیتکی پدافند غیر عامل شهری کوی الهیه، ایستگاههای سی ان جی شهرک الهیه، کوی فرهنگ، ارم، و جایگاههای بنزین شهر آرا و پارسیان صدف انجام گرفت و پدافند غیر عامل زیستی نیز در شهرک امیرکبیر اجرا شد. 


گزارش خطا
برچسب ها: مانور زنجان
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر