۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۷۳۴۳۹
هشتمین نمایشگاه ایمنی و آتش‌نشانی با هدف تحقق شعار سال با حضور بیش از۱۰۰ شرکت داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، همواره موضوع و اهمیت ایمنی و حفظ و ارتقای آن برای حفظ سلامت همه شهروندان حائزاهمیت است و متاسفانه در بروز حوادث متعدد، وجود نقصان در کم و کیف ایمنی و تجهیزات آن، از دلایل و مقصرین اصلی ایجاد آن حادثه و خسارات ناشی از آن به شمار می رود.

هنوز تلخی حوادثی چون پلاسکو و متروپل از خاطرمان نرفته است و حالا رشادت آتش‌نشانان عزیز کشورمان که با حداقل امکانات به دل آتش می‌زنند تا جان هم وطنانشان را نجات دهند زبان زد دنیا است، اما نباید فراموش شود که هرچه تجهیزات و امکانات ایمنی و آتش‌نشانی در گستره کشوری، از ساختمان‌های مسکونی و تجاری و اداری گرفته تا سازه ها و کارخانجات بزرگ، بیشترو به روزتر شود حاصلش مهار امکان بیشتر حوادث و حفظ سلامتی آحاد مردم و آتش نشانان کشور خواهد بود.

تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی همواره از مهم ترین ابزارهای نجات و صحنه حوادث محسوب می‌شود، از یک تولیدی و کارگاه خانگی کوچک گرفته تا کارخانه‌ها و تاسیسات بزرگ کشور همه و همه نیازمند این تجهیزات و ایمن سازی هستند. از طرفی کم و کیف توان عملیات‌های امداد و نجات و یا امر مهم دیگر در مدیریت بحران در حوادث و بلایای طبیعی نیز ارتباط مستقیمی با میزان دسترسی و آشنایی کاربران با انواع پیشرفته تجهیزات امداد و نجات و اطلاع از آخرین دستاوردها و تکنولورژی روز دنیا در این صنعت دارد.

درهمین راستا و با اهتمام و توجهات سازمان توسعه تجارت واعلام تقویم نمایشگاهی کشور "هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و فن‌آوری‌های نوین بهداشت، ایمنی، محیط کار، آتش‌نشانی، مدیریت بحران، امداد و نجات" از روز پنجشنبه ۱۳ لغایت ۱۶ مهرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار ‌شود.

ایران در کیفیت محصولات صنعت ایمنی و آتش‌نشانی مدعی است

حسین مصطفی زاده، رئیس اتحادیه صنف لوازم ایمنی، آتش‌نشانی و علائم نیروهای مسلح، در خصوص اهمیت برگزاری این‌ نمایشگاه در کشور معتقد است: صنف ایمنی و آتش‌نشانی یکی از مهم‌ترین اصناف کشور است که ارتباط مستقیم با حفظ سلامت و جان افراد جامعه دارد و این مهم مسئولیت بنده و همکارانم را در این صنف صدچندان کرده است.

خودکفایی کشور در تولید تجهیزات ایمنی و آتش نشانی

وی افزود: لذا کوچکترین قصور و بی احتیاطی در کم و کیف تولید و عرضه تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی باعث خسارات جبران ناپذیری خواهد شد، به همین منظور دراتحادیه همواره اولویت با کیفیت محصولات است. از همین رو این نمایشگاه بهترین و مهم ترین فرصت برای شناخت و معرفی تولیدکنندگان و واردکنندگان معتبر و عرضه محصولات متنوع و با کیفیت و ایمن به گروه های هدف و عموم جامعه است.

مصطفی زاده با اشاره به شکوفایی تولید تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی افزود: پیشتر اهمیت و لزوم کیفیت مطلوب تجهیزات آتش نشانی باعث شده بود که بسیاری از مشتریان این حوزه رو به تجهیزات خارجی بیاورند و لذا عمده تجهیزات این صنعت وارداتی بود. اما اکنون مفتخریم بگوییم که به لطف خدا و همت بالای تولیدکنندگان و فعالان این عرصه در چند سال اخیر، شاهد خودباوری، شکوفایی و خودکفایی در تولید تجهیزات حفاظت فردی و آتش نشانی هستیم.

وی تاکید کرد: برخی از کشورها با هدف ضربه زدن به صنعت ایمنی و آسیب به مردم و کشورعزیزمان و ناکارآمد جلوه دادن حافظان ایمنی دست به دامن تحریم‌های ناجوانمردانه و غیرانسانی دراین حوزه شدند و تصور می‌کردند که صنعت و تولید در این بخش دچار مشکل خواهد شد، ولی اکنون با توجه به این پیشرفت‌های چشمگیر، اکنون به جهان ثابت شده است که عزم و همت ایرانی چطور می‌تواند چرخ تولید و اقتصاد را در تحریم، با قدرت و بهتر از گذشته بچرخاند و هم اکنون در صنعت ایمنی و آتش‌نشانی صاحب کلاس تولید و در رقابت با محصولات مشابه خارجی سربلند و مدعی باشیم.

تحقق شعار سال در هشتمین نمایشگاه ایمنی و آتش‌نشانی

علی آنجفی رئیس ستاد برگزاری این نمایشگاه ضمن تبریک روز بزرگداشت آتش‌نشانی و ایمنی و ادای احترام به شهدای عزیز آتش‌نشان گفت: هفتم مهر بهانه ای‌ست برای یادآوری و پاسداشت رشادت‌ های مردان بزرگ و بی ادعایی که با دست خالی به جنگ آتش می‌روند و با مظلومیت و گمنامی برای حفظ جان حادثه دیدگان و هموطنانشان ایثارگری می کنند.

مدیرعامل موسسه فرارسانه با اشاره به اهمیت شعار سال افزود: در راستای تحقق اهداف نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری؛ رشد تولید، مهار تورم و خودکفایی روزافزون کشور عزیزمان در صنعت بسیار حساس و مهم ایمنی و آتش نشانی، سعی کردیم تمام تلاشمان را برای برگزرای هر چه باشکوه تراین رخداد ملی درهشتمین نمایشگاه ایمنی و آتش‌نشانی داشته باشیم. به همین منظور دبیرخانه این نمایشگاه ازابتدای سال جاری رایزنی‌ها و اطلاع رسانی‌های گسترده ای را برای در معرفی گسترده آن در داخل و خارج کشور داشته است. حاصل این اقدامات در ستاد برگزاری، حضور و مشارکت بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی و خارجی و دانش بنیان در فضایی بالغ بر۱۰ هزار متر مربع است.

خودکفایی کشور در تولید تجهیزات ایمنی و آتش نشانی

آنجفی با اشاره به حضور سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط با این صنعت گفت: از دیگر اقدامات صورت گرفته در این دوره، رایزنی و تفاهم با عمده سازمان‌ها و نهادهای مرتبط است که حاصل آن حضور و مشارکت فعال این مجموعه‌ها در برگزاری این رخداد است. مرکز تحقیقات وزارت کار امسال درپاویون مخصوصی قرار است با همکاری هلدینگ‌های بزرگ صنعتی کشور از جمله ایران خودرو، ذوب آهن، فولاد مبارکه، مس گل گهر و غیره برای اولین بار از مجموعه مرآت در این نمایشگاه رونمایی کند، یا برای اولین بار هلدینگ بزرگ تسلیحات رزم انفرادی و پدافند هوایی وزارت دفاع در این نمایشگاه حضور یافته و قرار است آخرین تولیدات و دستاوردهای داخلی در حوزه تجهیزات حفاظت فردی، آتش‌نشانی و امدادی خود را به معرض نمایش بگذارد. جمعیت هلال احمر ایران نیز از دیگر حامیان نمایشگاه هشتم است که با مشارکت در این رویداد مهم آخرین تجهیزات امدادی خود را به نمایش خواهد گذاشت.

ایشان در خصوص اهمیت حضور این سازمان‌ها در نمایشگاه تاکید داشت: بسیاری از تولیدکنندگان صنعت ایمنی و آتش نشانی به طور مستقیم و غیرمستقیم با وزارت کار، هلال احمر، سازمان آتش‌نشانی و نهادهایی از این دست درارتباط هستند و لذا با حضور معاون محترم وزیرکار یا مدیرعامل محترم آتش نشانی و دیگر مسئولان و مدیران ارشد کشوری و لشگری در این نمایشگاه، با آخرین دستاوردها و تولیدات این صنعت از نزدیک آشنا می‌شوند و این تعامل و گفتگوها علاوه بر ایجاد زمینه همکاری های مختلف، موجب ایجاد انگیزه مضاعفی برای فعالان این صنعت خواهد بود.

از طرفی مشارکت‌کنندگان نیز می‌توانند مشکلات و دغدغه‌هایشان را مستقیما و بدون مشکلات معمول با مسئولان و مدیران تصمیم ساز و موثر اجرایی کشور در میان بگذارند. بی شک نتیجه این جلسات و گفتگوها باعث ایجاد زمینه بیشتر شکوفایی و توسعه این صنعت در کشور خواهد شد.

مدیرعامل موسسه فرارسانه افزود: تلاش دو سال اخیر بنده و همکارانم برای حضور و مشارکت و معرفی این نمایشگاه و توانمندی‌های داخلی با کشورهای همسایه و هدف به ثمر نشسته و امسال بازدیدکنندگان قابل توجهی از این کشورها در نمایشگاه حضور خواهند داشت. از طرفی برای اولین بار با هماهنگی سازمان توسعه تجارت، هیئت‌های تجاری کشورهای هدف برای بازدید از نمایشگاه و برگزاری جلسات B۲B فراهم شده است وامید می رود با توجه به افزایش کیفیت بالای تولیدات داخلی این صنعت، امسال شاهد صادرات قابل توجه و فرصتی برای ارزآوری بیشتر برای کشورمان باشیم و این می‌تواند نقطه عطفی در این صنعت باشد.

آنجفی با اشاره به برنامه‌های مختلف و جانبی نمایشگاه گفت: امسال سعی کردیم در کنار این رویداد بزرگ، کارگاه‌های تخصصی و آموزشی متعددی داشته باشیم که با مساعدت شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی امکانات مناسب برای برگزاری مناسب کارگاه‌های آموزشی نیز فراهم شده است.

کارگاه‌های تخصصی در حوزه تجهیزات حفاظت فردی و امدادی با اساتید برجسته و به نام این حوزه برای شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان تشکیل خواهد شد. همچنین برای اولین بار کارگاه کوچینگ فروش برای مشارکت کنندگان نمایشگاه برگزار خواهد شد. وی تاکید کرد: هدف از برگزاری این کارگاه، ایجاد زمینه ارتباط سازنده تولیدکنندگان و فعالان صنف با شرکای خارجی است و ظرفیت بالای ارز آوری صنعت ایمنی و آتش‌نشانی برای کشور، امر مهمی است که نباید از آن غافل شویم.

آنجفی ضمن قدرانی از تمام مدیران و مسئولینی که با دغدغه مندی و احساس مسئولیت یاری گر این رخداد مهم هستند، از جمله وزارت محترم کشور، وزارت کار، استانداری تهران، شهرداری تهران، جمعیت هلال احمر و همچنین سپاس از رسانه‌هایی که برای پوشش اخبار و اطلاع رسانی صنعت ایمنی و آتش نشانی کشور تلاش می‌کنند، از همه علاقه مندان و فعالان صنایع مختلف برای بازدید از این رویداد مهم نمایشگاهی کشور در صنعت ایمنی و آتش نشانی دعوت کرد.

شایان ذکر است این نمایشگاه از تاریخ ۱۳ لغایت ۱۶ مهرماه از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ عصر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، سالن‌های شماره ۴۰ و ۴۱ برگزار خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر