۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۷۱۶۸۴
معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید گفت: اصول پدافند غیرعامل و مسائل فرهنگی اجتماعی باید در شهرهای جدید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، «مختار محمدی» روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر، افزود: هیات مدیره باید در انتصابات به ظرفیت‌های داخلی توجه ویژه داشته باشد و صداقت، شایستگی، درستی، بی طرفی و عینیت باید در انتصابات لحاظ شود تا بتوان مصحلت عموم جامعه را تامین کرد.

وی تاکید کرد: در مدل‌های مختلف حکمرانی سه رویکرد حقوقی، اخلاقی و تدبیری وجود دارد و در اصول ۱۰۹، ۱۱۵ و ۱۵۷ قانون اساسی کشور یکی از شرایط مدیریتی داشتن عنصر تدبیر عنوان شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید تصریح کرد: افرادی که به عنوان مدیر منصوب می‌شوند باید شایستگی‌های فردی، تخصص و تعهد لازم را داشته باشند و با مدیران استان هماهنگ باشند.

مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شهرهای جدید کشور نیز در این نشست بیان کرد: تعامل و گفت و گو، امر مغفول در کشور است که باید مورد توجه ویژه باشد.

سید «علیرضا مکبری» افزود: سه مولفه مهم در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، هویت، عدالت و پیشرفت است که در شهرهای عمران جدید باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شهرهای جدید کشور گفت: هویت و گفتمان عالی شهر باید در شهرهای جدید اولویت باشد و آموزش‌ها نیز متناسب با جمعیت برنامه‌ریزی شود.

مکبری تصریح کرد: نگاه به آینده شهرهای جدید باید اصلی و محوری باشد و حل مشکلات فرهنگی در همان حوزه و نه حوزه سیاسی حل شود.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر و مهاجران نیز بیان کرد: موضوع حمل و نقل در شهر جدید امیرکبیر از مباحث مهمی است که در دستور کار است و اتفاقات قابل توجهی در این حوزه رقم خواهد خورد.

«سعید میرزایی» گفت: راه اندازی قطار امیرکبیر - اراک - مهاجران در اولویت اقدامات قرار دارد و برنامه‌ریزی‌هایی نیز در این زمینه تدوین شده است.

وی کمبود درمانگاه و کادر درمان را یکی از مهمترین مشکلات شهر جدید امیرکبیر عنوان کرد و گفت: ساخت و تجهیز یک درمانگاه و داروخانه در این شهر در دستور کار قرار دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر