۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۷۱۱۳۹
سردار جلالی در دیدار با آیت الله فاضل لنکرانی:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در دولت قبل بر حفظ زیرساخت شبکه های اجتماعی ملی به عنوان یک تکلیف حاکمیتی تاکید کردیم که متاسفانه در این زمینه غفلت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پایداری ملی، سردار دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به همراه جمعی از مدیران و معاونان این سازمان به مناسبت ایام نکوداشت پدافند غیرعامل، صبح امروز پنج‌شنبه، با آیت الله فاضل لنکرانی دیدار و گفتگو کرد.

سردار جلالی در ابتدای این دیدار حادثه تروریستی در آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام را تسلیت گفت.

وی در ادامه به تبیین ظهور و بروز تهدیدات نوین از جنس تهدیدات ترکیبی شناختی پرداخت و گفت: متاسفانه هنوز شاهد یک اجماع ملی برای مقابله با این تهدیدات نیستیم. این تهدیدات، روح و روان و قوه تفکر و باور افراد جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد و ابزار آن نیز رسانه و در راس آن شبکه های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه افکار عمومی یک دارایی حیاتی و کلیدی برای کشور است، تصریح کرد: در هیچ جایی در دنیا سراغ نداریم که این دارایی مهم و زیرساختهای شکل دهنده و جهت دهنده و تنظیم کننده آن در اختیار بیگانه قرار گیرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه یکی از راهبردهای دشمن در جنگ شناختی، رودررو قرار دادن مردم و منافع ملی است، تصریح کرد: سلاح در این جنگ داده و محتوا از عکس و فیلم تا متن است.

وی با بیان اینکه در چنین صحنه‌ای، در یک ماه اخیر شاهد بی سابقه ترین حملات جنگ شناختی و به دنبال آن حمله به زیرساخت‌های سایبری خدمات رسان به مردم با هدف تحریک مردم به اغتشاش هستیم، تصریح کرد: در دولت قبل بر حفظ زیرساخت شبکه های اجتماعی ملی به عنوان یک تکلیف حاکمیتی تاکید کردیم که متاسفانه در این زمینه غفلت شد.

سردار جلالی با بیان اینکه افشای دروغ های دشمنان و مواضع قاطع و روشن گرانه مقام معظم رهبری، سبب جدا شدن صف مردم از خرابکاران و اغتشاشگران شد، تصریح کرد: با این وجود، همچنان باید به فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه جهاد تبیین و رفع ابهام و پاسخ به سوالات به ویژه در میان نسل جوان ادامه دهیم و آنها را نسبت به توطئه ها آگاه کنیم و این یک تکلیف ملی است.

وی با بیان اینکه لازم است تا با اغتشاشگران و تخریب کنندگان اموال عمومی که به دنبال برهم زدن نظم و امنیت اجتماعی هستند اتمام حجت کرد و پس از آن با این مخلان نظم و امنیت برخورد جدی صورت گیرد، افزود: در برخورد با چنین تهدیداتی نیازمند یک راهبرد جامع هستیم. باید ضمن اقناع مردم، توجه به مطالبات به حق مردم و مدیریت و هدایت نسل جوان برخورد قاطع و صریح تر با آشوبگران انجام شود. در کنار این مسائل باید شاهد حمایت جدی از پیام رسانهای داخلی و ایجاد فضای مطلوب برای برقرار کسب و کار مجازی افراد در شبکه های بومی باشیم که خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

آیت الله فاضل لنکرانی: دین اسلام به آسایش و آرامش افراد جامعه خیلی اهمیت می‌دهد/ دین اسلام مجموعه‌ای از پدافند غیرعامل است

ایت الله فاضل لنکرانی هم در این دیدار ضمن گرامیداشت ایام نکوداشت پدافند غیرعامل، به شهادت رسیدن تعدادی از زوار حضرت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام را تسلیت گفت و این حادثه تروریستی را محکوم کرد.

با اشاره به اهمیت وحدت جامعه بر لزوم شناسایی عوامل برهم زننده اتحاد ملت تاکید کرد و اظهار داشت: امام خمینی (ره) همواره بر حفظ وحدت جامعه و انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بهم خوردن وحدت تاکید داشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر نگاهی دقیق تر به پدافند غیرعامل بیندازیم می توان دریافت که بسیاری از این توصیه ها در دین ما نیز مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: دین به وحدت و آرامش جامعه توجه و توصیه دارد، همچنین از مهمترین مولفه های نظام مقدس جمهوری اسلامی، اعتماد مردم به نظام است که باید از این اعتماد حفاظت کرد.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه در سیاستگذاری‌ها حتما بایستی به توصیه‌ها و الزامات پدافند غیرعامل توجه شود، تصریح کرد: در بسیاری از مواقع با حجم بالایی از اخبار دروغ و غلط از سوی رسانه‌های بیگانه رو به رو هستیم که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام مردم را یکی از مهمترین مولفه‌های قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: سازمان پدافند غیرعامل کشور باید راهبردهای لازم را برای حفاظت از این مولفه قدرت دفاعی و تقویت آن به کار گیرد.

برای مشاهده گزارش تصویری این دیدار اینجا کلیک کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر