۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۷۱۱۳۵
سردار جلالی در دیدار با حجت الاسلام شهرستانی عنوان کرد
همزمان با ایام نکوداشت پدافند غیرعامل، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از مدیران این سازمان با حجت‌الاسلام شهرستانی، نماینده آیت اللّه سیستانی در قم دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، صبح امروز در دومین روز از ایام گرامیداشت پدافند غیرعامل، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در دیدار با حجت‌الاسلام شهرستانی، نماینده آیت اللّه سیستانی در قم با بیان اینکه رسالت سازمان پدافند غیرعامل به کارگیری ترکیبی از انواع روش‎های دفاع غیرنظامی با هدف ارتقای پایداری زیرساخت‌های حیاتی کشور و حفاظت از مردم در شرایط بحران است، اظهار داشت: در قرآن بر نفی حاکمیت دیگران بر مسلمین تاکید شده است. مصداق این توصیه، در مفاهیم امروزی، فناوری هایی است که سبب سلطه و اشراف بیگانگان بر مردم می شود. در همین زمینه شاهدیم که پدیده ای مانند شبکه های اجتماعی، کل فعالیتهای اجتماعی را به خود وابسته کرده است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در تحریر الوسیله می فرمایند که اگر بیم آن برود که تسلطی بر مسلمین در حوزه های اقتصادی و فرهنگی وارد شود، بر همگان واجب است که اقدامات سلبی از جنس مبارزه منفی را انجام دهند، تصریح کرد: این موضوع اگر درست تببین شود می‌تواند الگوی حکمرانی اسلامی قرار گیرد که ما چگونه کشورمان را در سطح راهبردی اداره کنیم تا استقلال و حاکمیت خود را در فضای سایبری نیز به دست آورده و حفظ کنیم. البته در حوزه هایی که با فناوری نو تلاقی پیدا می کند، تشخیص این موضوع هم سخت است که چگونه تسلط و اشراف بوجود می آید و چگونه می توان از آن جلوگیری کرد.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: راهبرد قوی شدن مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بر همین موضوع تاکید دارد که ما در همه حوزه ها باید به سطح مطلوبی از قدرت دست یابیم. ادامه روند قدرت بازدارندگی ما در عرصه های مختلف جلوه ای از راهبرد قوی شدن در برابر دشمن است.

حجت‌الاسلام شهرستانی، نماینده آیت اللّه سیستانی در قم نیز در این دیدار با تقدیر و تشکر از توجه رئیس و مدیران ارشد سازمان پدافندغیرعامل کشور به بحث پدافند غیرعامل و دفاع غیرنظامی اظهار داشت: اگرچه تحریم‌ها سبب سختی‌های بسیاری برای ملت ایران در حوزه های مختلف شده است اما در سایه نیروی انسانی متعهد و متخصص در کشور، شاهد توانمندی در حوزه های مختلف هستیم. البته مدیران کشور نیز باید با ظرافت و درایت، اقدامات لازم را برای رفع اثر تحریم ها و حمایت از مردم انجام دهند.

برای مشاهده گزارش تصویری این دیدار اینجا کلیک کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر