۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۶۸۳۱۴
سردار جلالی در مراسم شانزدهمین سالگرد شهادت سردار احمد کاظمی:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه بزرگداشت شهدا بزرگداشت یک «تفکر» است، به نقش آفرینی های شهید احمد کاظمی در مناطق غرب و شمال غرب کشور اشاره کرد و گفت: شهید کاظمی با درایت و شجاعت خود پرونده ناامنی در شمال غرب را مختومه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، مراسم بزرگداشت شانزدهمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج احمد کاظمی و همرزمانش و یادبود شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی پیش از ظهر امروز در مسجد جامع نجف آباد اصفهان با سخنرانی سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و با حضور جمعی از مسئولان و مردم متدین این شهر برگزار شد.

مسیر شهدای دفاع مقدس فاطمی، حسینی و علوی بود

سردار غلامرضا جلالی در این مراسم با گرامی داشت یاد شهدای استان اصفهان و شهر نجف‌آباد و شهدای مدافع سلامت، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا را گرامیداشت یک تفکر و رویکرد دانست و گفت: شهدای ما در تاریخ ماندنی شدند به این دلیل که در مسیر یک تفکر الهی گام برداشتند و آن مسیر فاطمی، حسینی و علوی است.

شهدا شناسنامه انقلاب و پایه قدرت ملی کشور هستند

وی با بیان اینکه شهدا شناسنامه انقلاب اسلامی هستند، افزود: ملت ایران شهادت را افتخار خود می داند و همین شهدا پایه های قدرت ملی کشور را شکل داده اند.

سردار جلالی با اشاره به اینکه نقش و جانفشانی های شهید احمد کاظمی در فتح خرمشهر کمتر مورد توجه بوده است، گفت: این ویژگی خاص شهدا و سرداران بزرگ ماست که فتوحات آنها در گمنامی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به نقش و خدمات شهید احمد کاظمی در مناطق غرب و شمال غرب کشور  گفت: شهید احمد کاظمی پرونده ناامنی را در شمال غرب کشور مختومه کرد.


سردار جلالی با بیان اینکه یک ویژگی واحد در همه شهدا از قاسم سلیمانی تا احمد کاظمی هست و آن اینکه همگی سربازان ولایت بوده اند، ادامه داد: راه احمد، قاسم، بروجردی، همت و باکری یک استراتژی واحد جهادی و انقلابی است.

قاسم سلیمانی معادلات امنیت در منطقه را به نفع مقاومت تغییر داد

وی با اشاره به نقش و جایگاه سردار سلیمانی در رفع خطر یک جنگ احتمالی ده ساله علیه کشور ایران گفت: قاسم سلیمانی معادلات امنیت در خاورمیانه را به نفع جبهه مقاومت تغییر داد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه داعش با استراتژی رعب سعی داشت خاورمیانه را در اختیار خود بگیرد، افزود: اما شجاعت قاسم سلیمانی و سربازانش ذیل تدابیر مقام معظم رهبری طومار آنها را در هم پیچید.

تاریخ همدستی غرب در جنایات داعش را فراموش نمی کند

وی با بیان اینکه آمریکا و اروپایی ها در جنایات داعش در عراق و سوریه شریک هستند، گفت: بوی گند جنایات داعش با ادکلن های غربی از بین نمی رود و تاریخ هرگز غرب را نخواهد بخشید.

سردار جلالی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی با هم افزایی میان چهار ارتش منطقه ای و بهره برداری از ظرفیت هوایی یک کشور فرامنطقه ای داعش را در هم کوبید، گفت: پیروزی بر داعش نشان از ظرفیت و توان جبهه مقاومت در همکاری و هم افزایی در برابر تهدیدات دارد.

اصول مشترک فرماندهی سرداران شهید / از ولایت مداری تا قاطعیت در فرماندهی

وی با بیان اینکه در فرماندهی شهدا به ویژه سردار قاسم سلیمانی و سردار احمد کاظمی شاهد یک اصول مشترک هستیم، گفت: عشق و توسل به اهل بیت(ع) به ویژه حضرت زهرا(س)، تبعیت با عشق از ولایت فقیه، قدرت و اثر مدیریت و فرماندهی کامل و مقتدرانه، داشتن نگاه آرمانی، راهبردی و فراملی، قاطعیت در اقدام و اجرا ، شجاعت و بی باکی در عین عقلانیت، خطرپذیری و فرماندهی در جبهه نخست، هوشمندی، ذکاوت و علم محوری، برنامه محوری و ایده پردازی خلاقانه، نظم و انضباط و تفکر نظام‌مند از جمله اصولی است که این فرماندهان شهید را فاتح و منصور کرد.

سردار جلالی در خصوص ویژگی های خاص فرماندهان شهید نیز گفت: در شخصیت حاج قاسم سلیمانی مردم دوستی و نگاه اجتماعی، مدافع منافع و امنیت ملی بودن، خالص و بی ریا بودن برجسته و ستودنی بود.

وی در خصوص ویژگی های خاص شهید کاظمی نیز گفت: فرمانده مقتدر، دانا و با ذکاوت که هیچ گاه احساس خستگی نمی کرد ویژگی خاصی است که از این شهید در خاطره رزمندگان ثبت شده است.

سلیمانی و کاظمی رستم های امروز ما هستند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان با تاکید بر اینکه شهدا از یک تبار و یک شجره طیبه هستند، تاکید کرد: کشور ما برای پیشرفت نیاز به تفکر الگو و اسطوره دارد و امثال بزرگ مردانی از قبیله شهادت همچون سرداران سلیمانی و کاظمی رستم های زمانه امروز ما هستند که راه درست را به جامعه نشان می‌دهند به نحوی که مکتب این شهدا همچون شخصیت خود شهدا بصیرت بخش و راهنماست.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و سردار رحیمی معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور و هئیت همراه پیش از شرکت در این مراسم با حضور در گلزار شهدای شهر شهیدپرور نجف آباد با آرمان های امام راحل و شهیدان تجدید بیعت و به مقام والای آنان ادای احترم کردند.

گفتنی است؛ سرلشکر شهید سردار حاج احمد کاظمی‌ فرمانده نیروی زمینی سپاه و فرمانده اسبق لشکر نجف، در ۱۹ دی ماه ۱۳۸۴ مقارن با روز عرفه به همراه تنی چند از همرزمانش در سانحه سقوط هواپیما آسمانی شد و به همرزمان شهیدش پیوست.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر