۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۶۸۳۱۸
سردار جلالی در شورای پدافند غیرعامل استانداری اصفهان:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه فشار همه جانبه و حداکثری دشمن شکست خورده است، گفت: حفظ تداوم کارکرد زیرساخت‌ها خط قرمز و اولویت اصلی پدافند غیرعامل است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، نشست شورای پدافند غیرعامل استانداری اصفهان با حضور سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، دکتر سیدرضا مرتضوی، مهندس کریمی معاون امور شهری و سردار رحیمی معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از مدیران استانی اصفهان برگزار شد.

در این نشست سردار جلالی در تحلیل شرایط امروز کشور با بیان اینکه ما در یک تقابل راهبردی با دشمن هستیم، گفت: در این شرایط تهدیدات ترکیبی و چندوجهی شده است و آنها به دنبال فشار همه جانبه و حداکثری هستند.

وی با بیان اینکه قدرت نظامی و اراده فرماندهی برای پاسخ به تهدیدات سبب شده است دشمن از این عرصه ناامید شده و به سمت جنگ در عرصه گم نامی و ابهام برود، گفت: آنها تلاش دارند تا در بخش مادون جنگ نظامی از تمام مولفه های قدرت خود علیه نقاطی که احتمال می دهند کشور ما دارای ضعف است استفاده کنند هرچند اکنون تمام برنامه های آنها با شکست مواجه شده است.

سردار جلالی یکی از مولفه های قدرت دشمن را تسلط بر مدیریت فضای سایبری و زیرساخت های سایبری جهانی عنوان کرد و گفت: بر همین مبنا شاهد هستیم بخش عمده ای از برنامه ها و سناریوهای دشمن از طریق جنگ سایبری در لایه های مختلف مانند جنگ سایبری علیه زیرساخت ها و جنگ شبکه های اجتماعی صورت می گیرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به حمله سایبری صورت گرفته به سامانه هوشمند توزیع سوخت، گفت: بر این مبنا موضوع تقویت رعایت الزامات و ضوابط پدافند غیرعامل به ویژه در حوزه سایبری یک موضوع فوری و ضروری برای زیرساخت ها و دارایی های کشور است.

سردار جلالی با تاکید بر اینکه در هر حوزه با برنامه خاص پدافندی باید آسیب پذیری های احتمالی شناسایی و برطرف شود، گفت: همچنین لازم است برنامه های واکنش اضطراری و تضمین کارکرد خدمات برای هر یک از زیرساخت ها تهیه و به طور عملیاتی تمرین شوند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل مقابله با تاکتیک های روانی و شناختی دشمن در حوزه حملات سایبری را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: بخشی از مدیریت چنین چالش هایی از طریق ظرفیت های رسانه ای صورت می گیرد.

گفتنی است در پایان این نشست حکم ریاست شورای پدافند غیرعامل استان اصفهان که به امضای سرلشکر پاسدار محمد باقری رسیده است به استاندار اصفهان اعطا شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر