۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۰۹۵
با حضور کارشناسان صنعت گاز استان سمنان
مانور پدافند غیرعامل با حضور کارشناسان صنعت گاز استان سمنان در نیروگاه شهید باکری سمنان برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان سمنان، معاون امور بهره‏برداری و جانشین بحران شرکت گاز استان سمنان در این زمینه اظهار داشت: این مانور با همکاری دستگاه‏های اجرایی استان در زمان مناسب و با شرایط بسیار مطلوبی انجام شد.

علیرضا شریفی‏نژاد در تشریح عملکرد عوامل شرکت کننده در این عملیات گفت: به محض اطلاع رئیس ستاد بحران استان سمنان از وقوع شرایط بحرانی در نیروگاه شهید باکری سمنان، نسبت به اعزام گروه امداد به محل اقدام شد.

وی تصریح کرد: این گروه نسبت به اعلام متعاقب میزان و محل خسارت وارده به ایستگاه CGS نیروگاه به فرماندهی عملیات اقدام و فرمانده عملیات نیز با این اعلام نسبت به اطلاع به دیسپاچینگ شرکت ملی گاز و گروه تعمیرات اقدام و توسط این گروه‏ها، نسبت به بستن هم‏زمان شیرهای خروجی خط انتقال و ورودی ایستگاه CGS نیروگاه اقدام شد.

وی تصریح کرد: پس از آن عوامل تعمیرات نسبت به ورود به ایستگاه و تخلیه کامل گاز ایستگاه و ترمیم و تعمیر خطوط و بخش‏های آسیب‏دیده اقدام کردند و پس از انتهای عملیات ترمیم نسبت به وصل گاز و پاک‏سازی محیط اقدام شد و عملیات قبل از زمان تنظیم شده مقرر به پایان رسید.

شریفی‏نژاد در پایان افزود: به طور معمول بعد از تاسیسات اتمی بیشترین آسیب‏ها متوجه بخش‏های گازرسانی به عنوان یکی از شریان‏های حیاتی بوده و بر این اساس، گروه‏های امدادی باید همیشه و در همه حال آماده بوده و در مواقع بحرانی با حضور به‏موقع خود، آسیب‏ها را به حداقل برسانند.

بهزاد خلیلی، رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت گاز استان سمنان نیز در حاشیه این مانور گفت: با توجه به اینگه خطوط و تاسیسات گازرسانی جزو شریان‏های حیاتی محسوب می‏شوند، کنترل این تاسیسات در زمان بحران در جلوگیری از پیامدهای آتی می‏تواند نقش مؤثری داشته باشد.

وی تصریح کرد: بر این اساس، انجام مانورهای مرتبط برای آمادگی نیروها در راستای کنترل شریان‏های حیاتی در زمان بحران بسیار حائز اهمیت بوده و مانور انجام شده با این هدف برنامه‏ریزی و اجرا شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر