۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۶۰۶۰
سيستم دفاعي را بايد متناسب با نوع تهديد دشمن طراحي كرد
"محمد افشار" در همايش آموزش تهديد شناسي از منظر پدافند غيرعامل كه در سالن اجتماعات استانداري برگزار شد بيان داشت: از 4 لغايت 10 آبان ماه به عنوان هفته پدافند غيرعامل نامگذاري شده كه هم اكنون در دومين سالگرد بزرگداشت اين هفته قرار داريم

"محمد افشار" در همايش آموزش تهديد شناسي از منظر پدافند غيرعامل كه در سالن اجتماعات استانداري برگزار شد بيان داشت: از 4 لغايت 10 آبان ماه به عنوان هفته پدافند غيرعامل نامگذاري شده كه هم اكنون در دومين سالگرد بزرگداشت اين هفته قرار داريم.
وي افزود: بحث دفاع به عنوان يك سنت الهي از ابتداي خلقت بشر مطرح بوده و در طول زمان با توجه به نوع تهديدات دشمن، سيستم دفاعي بشر نيز تغيير كرده است.
مديركل پدافند غيرعامل از چهار نوع جنگ و به تبع آن از 4 سيستم دفاعي در طول تاريخ بشرنام برد و در اين خصوص افزود: نسل اول جنگ ها، ابتدايي و با استفاده از چوب، خنجر و نيزه انجام مي‌گرفت و در نسل دوم از باروت و سلاح گرم استفاده مي شد و جنگ‌افزارهاي سنگيني مثل توپ و تانگ در مراحل بعدي و در نسل سوم جنگ افزارها به كارگرفته مي شده است.
وي افزود: امروزه از سال 1992 به بعد با نسل چهارم جنگ افزارها كه بيشتر هوشمند و مغزافزار هستند مواجه هستيم كه در اين نوع جنگ ها از حملات گسترده زميني و استفاده از جنگ افزارها خبري نيست.
افشار افزود: براساس تعريف مجمع تشخيص مصلحت نظام، پدافند غيرعامل به مجموعه‌اي از تدابير و اقدامات غيرمسلحانه اطلاق مي‌شود كه منجر به افزايش بازدارندگي، كاهش آسيب‌پذيري ،تداوم فعاليت هاي ضروري، ارتقاي پايداري ملي و تسهيل مديريت بحران در مقابل تهديدات و اقدامات نظامي دشمن مي‌شود.
وي عنوان داشت: شناسايي نوع تهديد و حمله‌اي كه قرار است از سوي دشمن اتفاق بيافتد مقوله‌اي بسيار مهم است تا متناسب با آن سيستم دفاعي طراحي و سازماندهي شود و به تبع آن پايداري و اقتدار ملي ارتقا پيدا كند.
 مديركل پدافند غيرعامل افزود: تهديدي كه امروزه از سوي دشمن به كار گرفته مي‌شود تركيبي از تهديد نظامي به همراه تهديدات اقتصادي، سياسي و فرهنگي است كه به دنبال ايجاد شكاف دربين مردم و حاكميت مي‌باشد.
وي از راه‌اندازي 3 قرارگاه در حوزه پدافند غيرعامل در استان خبر داد و در ادامه افزود: قرارگاه تخصصي پدافند سايبري، زميني و دفاع اقتصادي ذيل شوراي پدافند غيرعامل استان راه‌اندازي شده‌اند و انتظارما از دستگاههاي اجرايي اين است كه فرهنگ‌سازي در اين زمينه را در سازمانها و ادارات جدي بگيرند.
در ادامه اين جلسه سردار محمدي نيا معاون بازرسي و حقوقي سازمان پدافند غيرعامل كشور به بيان توضيحاتي در خصوص تهديدشناسي از منظر پدافند غيرعامل پرداخت

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل استانداري،

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر