۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۵۳۴۸۴
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گلستان از کنترل نشر شربت متادون در این استان خبر داد.

به گزارش پایداری ملی، محمودرضا روحانی‌فر ظهر امروز در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گرگان اظهار کرد: موادمخدر ام‌الفساد است و مشکلات بسیار زیادی برای جامعه به بار می‌آورد اما تکلیف مسوولان در برنامه ششم توسعه مشخص شده است، طرح ملی که در این زمینه ابلاغ شد، همه وزارتخانه‌ها باید برای کاهش ۲۵ درصدی بروز و شیوع مواد مخدر تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه هر ساله باید کاهش پنج درصد شیوع و بروز مواد مخدر را داشته باشیم، تصریح کرد: شعار ستاد «اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر» است، کشورهایی که توانستند در این راستا موفق شوند از اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر کمک گرفتند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گلستان افزود: به واسطه تشکل‌های مردم‌نهاد وضعیت مبارزه با اعتیاد را باید اجتماعی کنیم تا شیوع مواد مخدر کنترل شود هدف ما صرفا برگزاری جلسه نیست، اگر همکاری و همدلی ایجاد شود قطعاً کنترل لازم صورت خواهد گرفت.

* بیشترین کشف خشخاش را از منازل و مزارع و ... داشتیم

روحانی‌فر با اشاره به قاچاق متادون در استان گلستان بیان کرد: قاچاق متادون به ندرت در استان اتفاق افتاده است اما آلارم خطر را باید جدی گرفت پیشگیری در این راستا باید انجام شود، روزی در استان گلستان بیشترین قاچاق متادون را داشتیم اما امروز این اتفاقات نیست که به همت نظارت‌های جدی صورت گرفته و کنترل شده است.

وی با بیان اینکه قاچاق شربت متادون در استان گلستان کنترل شده است، گفت: از سال گذشته بیشترین کشف خشخاش را از منازل و مزارع و ... داشتیم تیم‌های بازرسی و نظارت‌های مستمر با جدیت در حال انجام است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گلستان ادامه داد: یکی از مطالبات چندین ساله در استان گلستان ایجاد و راه‌اندازی مرکز سرپناه شبانه برای بانوان معتاد بود که در سال گذشته این مرکز راه‌اندازی شد، البته ما فقط به دنبال ایجاد مرکز نبوده و نیستیم بلکه بهره‌وری مناسب انتظار ما است، بازدیدهایی که از این مرکز داشتیم نیروهای فعال در آن وجود ندارد و تنها دو الی سه نفر در آنجا فعالیت دارند.

* راه‌اندازی مرکز توانمندسازی در «اوزینه»

روحانی‌فر با تاکید بر اینکه خط قرمز ما در حوزه اعتیاد، بانوان هستند که باید کنترل شود، تصریح کرد: اگر مرکز سرپناه شبانه در استان با این روند پیش برود منجر به تعطیلی مرکز خواهد شد و نمی‌توانیم اعتبار برای آن بگیریم، به واسطه این مرکز می‌توان معتادان را کنترل و به سمت درمان هدایت کرد.

وی از راه‌اندازی مرکز توانمندسازی در «اوزینه» خبر داد و افزود: پروسه درمان بعد از سم‌زدایی انجام می‌شود باید افراد پاکسازی شده را تحت کنترل قرار داد تا درمان آنها به سمت ماندگاری پیش برود.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر