۰۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۵۱۱
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس؛
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت : تحريمها فرصتي براي برای تقویت زیرساخت های اقتصادی کشور است.

به گزارش پايداري ملي، ارسلان فتحي پور در جمع خبرنگاران ، تحریم‌ها را فرصتی برای ایران دانست و گفت: هیچ کشوری به اندازه ایران از منابع طبیعی، انسانی و ثروت برخوردار نیست.

وي افزود: باید از این سه شاخصه برای توسعه و پیشرفت بهره گرفت و این تجربه‌ای است که کشور ژاپن آن هم تنها با داشتن منابع انسانی پشت سر گذاشته و اکنون به این وضعیت اقتصادی در کشور رسیده است.

نماينده كليبر و هوراند در مجلس شوراي اسلامي وجود مدیریت قوی، حمایت از تولید داخلی و استفاده از کالاهای داخلی را به عنوان عوامل جلوگیری از رکود بازار و توسعه و پیشرفت کشور عنوان کرد.

فتحی پور گفت: تحریم ها در کشور ما تازگی ندارد ، ما سالهاست که تحریم های بدتر از این روزها را سپری می کنیم ،

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: بهتر است تعامل بین قوا وجود داشته باشد و از سویی دولت بین خود و فعالان اقتصادی تعامل ایجاد کرده و از مشاوره صاحب نظران اقتصادی استفاده کند.

وي تصریح کرد: تیم اقتصادی دولت با تیم های اقتصادی مجلس و سایر قوا نشست هایی داشته باشند و به نتایجی برسند که باعث شود امور اقتصادی با روند مناسبی حرکت کند؛

نماینده مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه باید جلوی رکود بازار گرفته شود، گفت: باید شرایطی فراهم شود تا در کنار توانایی برای واردات مواد اولیه، افزایش تولید را در کشور داشته باشیم، این امر باعث رقابت کالاها با یکدیگر و افزایش صادرات غیرنفتی می‌شود.

فتحی‌پور ادامه داد: شرایط کشور باید به سمتی رود که ما صادرات نفت را رها کرده و نفت خام را به صنایع پایین‌دستی و بالادستی تبدیل کنیم. این رویکرد باعث افزایش سرمایه‌گذاری در تولید کشور،‌ ایجاد اشتغال و تامین نیازهای خود و نجات از وابستگی تک‌محصولی می‌شود/

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر