۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۳۲۰۸
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش از بهره گیری ۳۳ هزار واحد آموزشی از تجهیزات هوشمند سازی خبر داد و اعلام کرد: در حال حاضر ۴۴ هزار نقطه اتصال فضای آموزشی در مدارس متصل هستند.
یوسف نوری در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ایجاد اینترنت پاک و اینترانت در مدارس هوشمند، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۴ هزار نقطه اتصال فضای آموزشی در مدارس متصل هستند و دانش‌آموزان می‌توانند از شبکه‌های موجود در اینترانت بهره‌مند شوند. هم‌اکنون شبکه‌های موجود در اینترانت پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان است و طبق برنامه طی سال‌های آتی این میزان باید به عدد ۷۵ هزار اتصال برسد.

 وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۳ هزار واحد آموزشی از تجهیزات هوشمند سازی استفاده می کنند که سهم فضای ثابت در این میان ۳۰ هزار واحد آموزشی است و بیش از ۳ هزار واحد آموزشی نیز در نوبت دوم قرار دارند و بنا بر برنامه های در نظرگرفته شده، این عدد باید به ۵۳ هزار و ۶۱۹ واحد آموزشی برسد و هم اکنون حدود ۳۰ هزار واحد آموزشی از این امکانات بهره مند شده اند و می توان گفت بیش از ۵۰ درصد کار انجام شده است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: طرح هوشمند سازی مدارس یک سال و نیم سن دارد اما به اندازه همین ۱۸ ماه، دارای تعریف مشخص، نقشه راه و دستورالعمل ویژه است و معلمان آموزش دیده نیز در این زمینه داریم اما تعدادشان کم است و تعلیم معلمان مورد نیاز این طرح از چالش های مهم هوشمند سازی به شمار می رود که با تعلیم مدرسان و آموزش های پس از آن، این مسئله نیز مرتفع خواهد شد. همچنین تجهیزات حداقلی در مدارس هوشمند برای استفاده دانش آموزان و معلمان وجود دارد که باید به تدریج توسعه یابند.

نوری در ادامه به تمامی مدیران مدارس هوشمند توصیه کرد نسبت به استفاده بهینه از اتصالات اینترنتی و تجهیزات رایانه ای حساسیت داشته باشند و اگر در برخی مدارس تجهیزات بیش از نیاز است و یا کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، این تجهیزات را در اختیار مدارس دیگر قرار دهند.

وی در پایان به تاثیر چشمگیر تجهیزات آموزشی و هوشمند سازی مدارس در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان اشاره کرد و توجه به توسعه این طرح را در ضروری برشمرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر