وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۳ هزار واحد آموزشی از تجهیزات هوشمند سازی استفاده می کنند که سهم فضای ثابت در این میان ۳۰ هزار واحد آموزشی است و بیش از ۳ هزار واحد آموزشی نیز در نوبت دوم قرار دارند و بنا بر برنامه های در نظرگرفته شده، این عدد باید به ۵۳ هزار و ۶۱۹ واحد آموزشی برسد و هم اکنون حدود ۳۰ هزار واحد آموزشی از این امکانات بهره مند شده اند و می توان گفت بیش از ۵۰ درصد کار انجام شده است.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: طرح هوشمند سازی مدارس یک سال و نیم سن دارد اما به اندازه همین ۱۸ ماه، دارای تعریف مشخص، نقشه راه و دستورالعمل ویژه است و معلمان آموزش دیده نیز در این زمینه داریم اما تعدادشان کم است و تعلیم معلمان مورد نیاز این طرح از چالش های مهم هوشمند سازی به شمار می رود که با تعلیم مدرسان و آموزش های پس از آن، این مسئله نیز مرتفع خواهد شد. همچنین تجهیزات حداقلی در مدارس هوشمند برای استفاده دانش آموزان و معلمان وجود دارد که باید به تدریج توسعه یابند.
نوری در ادامه به تمامی مدیران مدارس هوشمند توصیه کرد نسبت به استفاده بهینه از اتصالات اینترنتی و تجهیزات رایانه ای حساسیت داشته باشند و اگر در برخی مدارس تجهیزات بیش از نیاز است و یا کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، این تجهیزات را در اختیار مدارس دیگر قرار دهند.
وی در پایان به تاثیر چشمگیر تجهیزات آموزشی و هوشمند سازی مدارس در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان اشاره کرد و توجه به توسعه این طرح را در ضروری برشمرد.