۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۳۱۵۷۴
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: باید با برنامه‌ریزی بتوانیم ظرفیت فضای مجازی را در نشر مبانی دینی و قرآنی در جامعه به‌کارگیری کرده و تهدید این حوزه را به فرصت تبدیل کنیم.
به گزارش پایداری ملی، آیت‌الله عبد‌الکریم عابدینی صبح امروز در نشست شورای قرآنی استان قزوین که در محل دفتر امام جمعه برگزار شد اظهار داشت: فضای مجازی همیشه تهدید نیست و می‌توان با نشر معارف قرآنی در فضای مجازی از این فضا به خوبی بهره‌ برد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرصت‌های فضای مجازی را بیشتر از تهدید‌های آن می‌دانند افزود: فضای مجازی می‌تواند محلی برای نشر مبانی دینی و معارف قرآنی باشد که در این زمینه دست‌اندرکاران باید تمام تلاش خود را کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین حضور موثر و جدی فعالان عرصه فرهنگ و دین را در این حوزه ضروری دانست و تصریح کرد: فضای مجازی می‌تواند به ترویج فرهنگ نماز کمک کرده و این موضوع مهم را در جامعه نهادینه کند.

امام جمعه قزوین اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا با استفاده از متخصصان و کارشناسان توانمندی که در قزوین وجود دارد، در تولید محتوای مناسب در فضای مجازی پیشتاز باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تاکید کرد: اصول قرآی باید در فرهنگ عمومی جامعه به یک موضوع نهادینه تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: این اصول همچنین باید در سرلوحه کارها و برنامه‌های دولت قرار بگیرد.

امام جمعه قزوین گفت: در منابع دینی تاکید شده است که قرآن باید امام و ولی شما قرار گیرد بنابراین باید برای تحقق دغدغه‌های قرآنی جدیت و برنامه لازم را داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه قرآن انسان‌ها را به کارهای ارزشمند و ماندگار هدایت می‌کند اظهار کرد: باید کاری کنیم تا اصول ثابت قرآنی در تمام بخش‌های جامعه جاری شود و اگر به چنین هدفی دست پیدا کنیم به موفقیت و سعادت‌مندی دست می‌یابیم.

عابدینی افزود: باید خوراک برنامه‌های فرهنگ عمومی در نشست‌های قرآنی تهیه شود و اصولی نظیر صداقت و کرامت که مورد تایید دین قرار دارند به عنوان یک اصل دینی مورد توجه قرار گرفته و در جامعه نشر پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر