۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵
کد خبر: ۱۷۰۲۸
وزیر ارتش آمریکا از تعطیلی چهار آزمایشگاه پزشکی وزارت دفاع این کشور که محل انجام آزمایش سموم زیستی (بیولوژیک) بود خبر داد.
کارشناسان در این باره اعلام کردند علت تعطیلی این آزمایشگاه ها، تشدید تدابیر امنیتی به منظور جلوگیری از تکرار حوادثی از قبیل انتقال ناخواسته نمونه های زنده باکتری عامل بیماری سیاه زخم به خارج از این آزمایشگاه ها است.

به گزارش اسوشیتد پرس از واشنگتن، «جان مک هیو John McHugh » وزیر ارتش آمریکا طی حکمی همچنین خواستار بازنگری دقیق و جامع از فعالیت های نه آزمایشگاه دیگر شد که در تولید و انتقال سموم زیستی فعالیت دارند. 

این آزمایشگاه های زیستی در ایالت های اوهایو، ماساچوست، مریلند، ویرجینیا، یوتا و همچنین کشورهای مصر و پرو قرار دارند. 

در حکم صادر شده توسط «مک هیو»همچنین از مسئولان آزمایشگاه ها درخواست شده است کارکنان خود را بار دیگر تحت آموزش های ایمنی قرار دهند و فعالیت های آنها را در خصوص کار با مواد سمی زیستی تحت معیارهای ویژه در آورند.

وی در بیانیه خود در این باره نوشت: «پیش از آنکه این آزمایشگاه ها بتوانند فعالیت خود را از سر بگیرند، باید موافقت خود را در این خصوص اعلام کنم. از این موضوع آگاهی دارم که چنین اقداماتی باعث می شود فعالیت های پژوهشی تحت تاثیر قرار بگیرد.»

بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا، نمونه های زنده باکتری عامل بیماری سیاه زخم چندی پیش از یک مرکز پژوهشی در ایالت یوتا به اشتباه به 194 آزمایشگاه در 50 ایالت و نه کشور دیگر منتقل شد. برخی از این آزمایشگاه ها نیز این محموله ها را به دیگر تاسیسات و آزمایشگاه ها منتقل کردند.

تا کنون هیچ مورد ابتلا به بیماری سیاه زخم گزارش نشده است، اما بیش از 30 تبعه آمریکایی از جمله برخی از افرادی که برای ارتش این کشور کار می کنند، داروهای ضد بیماری آنتراکس را دریافت کرده اند.

نخستین بار یک آزمایشگاه تجاری خصوصی در ماه مه گذشته در ایالت مریلند پس از آزمایش یکی از محموله های ارسالی توسط آزمایشگاه های وزارت دفاع آمریکا، متوجه آلودگی محموله ها به باکتری های زنده شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر