۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۱۴۸۸۵
بر اساس ادعای رسانه‌های آمریکا، اطلاعات نام کاربری و کلمه عبور کارمندان بیش از 47 سازمان دولتی آمریکا هک شده و توسط هکرها بر روی اینترنت قرار گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی،بر اساس گزارش‌های منتشرشده، اطلاعات نام کاربری و کلمه عبور حدود 47 سازمان دولتی آمریکا که بر روی 89 دامنه اینترنتی مختلف قرار داشت، هک شده است.

ظاهراً، 12 سازمان از این 47 سازمان از احراز هویت دو فاکتوره استفاده نکرده‌اند. در میان این سازمان‌ها می‌توان نام وزارت خارجه و وزارت انرژی آمریکا را دید. درنتیجه انتشار نام‌های کاربری و رمز عبور در سطح اینترنت، این سازمان‌ها و کارکنان آنها نسبت به فعالیت‌های جاسوسی، حملات فیشینگ و حملات سایبریِ مهندسی اجتماعی شده، آسیب‌پذیر شده‌اند.

سازمان‌های مهم دیگری که از فرایند احراز هویت دو فاکتوره استفاده نکرده‌اند، عبارت‌اند از:
- وزارت کشور آمریکا
- وزارت انرژی آمریکا
- وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا
- وزارت خزانه‌داری آمریکا
- وزارت ترابری آمریکا
- وزارت مسکن و توسعه شهری آمریکا
- وزارت کشاورزی آمریکا
- وزارت امور کهنه سربازان آمریکا
- نمایندگی آمریکا برای توسعه بین‌المللی
- اداره خدمات عمومی آمریکا

بر اساس گزارش منتشرشده اطلاعات نام‌های کاربری و کلمه‌های عبور منتشرشده متعلق به کارکنان این سازمان‌ها است.

آمریکا، کشورهای روسیه، چین و ایران را متهم به حملات سایبری به مراکز دولتی این کشور می‌کند و غالباً این حملات را بسیار پیچیده و قدرتمند معرفی می‌کند، درحالی‌که متخصصان سایبری غربی حمله استاکس‌نت را قدرتمندترین حمله سایبری در طول تاریخ فناوری کامپیوتر می‌دانند. ایراد اتهام حملات به کشورهای دیگر توسط امریکا در حالی است که این کشور هیچ‌گونه سندی برای اثبات ادعاهای خود ارائه نکرده است.

آوردن نام بزرگ‌ترین وزارتخانه‌ها و ادارات آمریکا در میان لیست سازمان‌هایی که به آنها حمله سایبری شده است جای تأمل دارد. چراکه صحت این ادعا به دو دلیل زیر سؤال است.

دلیل اول اینکه آمریکا خود را قدرتمندترین کشور در حوزه سایبر معرفی می‌کند و عدم توجه این کشور به مسأله امنیت سایبر در مهم‌ترین مراکز دولتی خود، آن‌هم پس از حملات روزانه سایبری به این کشور، باورکردنی نیست.

دلیل دوم اینکه پس از حمله استاکس‌نت، دوکو و ... و رسوایی دولت آمریکا در این حملات، این کشور اعتبار خود در حوزه سایبری را از دست داده است و برای کسب دوباره آن، اقدام به انتشار اخباری در مورد حملات سایبری روزانه و ساعتی انجام‌شده به این کشور کرد تا خود را به‌عنوان یک کشور قربانی و مدافع در حوزه سایبری معرفی کند که همواره هدف حملات بسیار پیچیده سایبری قرار دارد.

این در حالی است که هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد حملات سایبری و جاسوسی‌های سایبری امریکا و متحدانش در رسانه‌های دنیا منتشر نمی‌کند.



سایبربان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر