نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی: مدیریت سازمان بنادر و دریانوردی عملکردی مناسبی را در بهرهگیری از راههای دسترسی به بندر نداشته است و خطرات زیادی این بندر و مردم شهر فریدونکنار را به علت اجرا نشدن پدافند غیرعامل تهدید میکند.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،
یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران است که در سال ۸۶ و پس از
۱۷ سال پیچ و خم اداری صاحب یک بندر شد و مردم این شهر خوشحال از اینکه
توسعه و پیشرفت به فریدونکنار رو کرده است.
خوشحالی مردم «خطه
مبارک» را نمیتوان بدون دلیل دانست چراکه شهری با وجود بندر، یکی از عوامل
مهم پیشرفت و توسعه را درخود دارد و میتواند موجب رشد اشتغال، افزایش
بهرهوری اقتصادی و سرمایهگذاری شود.
در حالی که ظرفیتها و
فرصتهای زیادی از ایجاد بندر میشد برای شهر درنظر گرفت اما بندر
فریدونکنار در گام اول با استخدام تعداد زیاد نیروهای غیربومی و مشکلات
شرکتهای سرمایهگذار دچار بحران های خرد و کلان زیادی شد و امید مردم
فریدونکنار برای اینکه این بندر بتواند برای آنها سودآوری داشته باشد به
ناامیدی تمایل پیدا کرد.
پس از چندین سال که شهروندان و مسئولان
فریدونکنار از بندر برای توسعه این شهرستان قطع امید کرده بودند کم کم
آسیبها و معضلات وجود بندر برای شهر نمایان شد.
حقوق عقب مانده
چندین ماهه کارگران، اعتراض کارگران به مسئولان شهری فریدونکنار برای تحقق
مطالبات خود، ترافیک و بدهکاری میلیاردی به شهرداری از جمله مشکلاتی بوده
که به واسطه بندر به وجود آمده و بسیاری از مسئولان و مردم را به خود درگیر
کرده است.
هیچ نیازی به مطالعات سازمان بنادر برای حل مشکلات بندر فریدونکنار نداریم
ولیالله نانواکناری نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای
اسلامی در نشستی که با حضور مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی در فرمانداری
فریدونکنار برگزار شد با انتقاد تند از وضعیت این بندر اظهار کرد: بعد از
این همه سال و به واسطه بندر، شهر فریدونکنار دچار مشکل شده است.
وی خاطرنشان کرد: در حالی که بندر باید منافع و عایداتی را به ارمغان
میآورد و ۶۰ هکتار زمین توسط مردم واگذار شد تا پیشرفتی برای شهر حاصل شود
اما هیچ اقدام مناسبی صورت نگرفت.
نماینده مردم بابلسر و
فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف از کار مطالعاتی که در
حال انجام است مشخص نیست تصریح کرد: در ظاهر هدف کار مطالعاتی این است که
گام های مثبتی برای شهر برداشته میشود اما برداشت ما از این مطالعات این
چنین نیست.
نانواکناری افزود: در حالی که بیش از ۱۰ سال از عمر
بهرهبرداری بندر میگذرد اما به خاطر عدم لایروبی صحیح کشتیها نمیتوانند
پهلوگیری داشته باشند.
وی ادامه داد: مدیریت سازمان بنادر و
دریانوردی عملکردی مناسبی را در بهرهگیری از راههای دسترسی به بندر
نداشته است و خطرات زیادی این بندر و مردم شهر فریدونکنار را به علت اجرا
نشدن پدافند غیرعامل تهدید میکند.
این مسئول با اشاره به اینکه
مطالعات کنونی هیچ نتیجهای را در برندارد، گفت: در حالی که سالیان زیادی
از مطالعات برای بهبود شرایط بندر میگذرد اما هیچ نتیجهای را به دنبال
نداشته و ضعف شرکت خصوصی که مدیریت بندر به آن واگذار شده مردم را به دردسر
و سردرگمی انداخته است.
نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در
مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی باید بداند که ما
هیچ نیازی به این مطالعات نداریم و مشکلات این شهر و بندر به صورت واضح
مشخص است.
نانواکناری خاطرنشان کرد: مشخص نیست که چرا سازمان
بنادر و اداره کل بنادر استان به وضعیت نامطلوب مدیریت بندر فریدونکنار
رسیدگی نمیکند.
وی با ابراز گلایه از جلسات بدون خروجی با
مسئولان سازمان بنادر تصریح کرد: در حالی که جلسات متعدد با مسئولان سازمان
بنادر و مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گرفته شد اما هیچ نتیجهای را
به دنبال نداشت و مشخص نیست که خدمات آنها برای بندر فریدونکنار چه زمانی
محقق خواهد شد.
به گزارش بلاغ، باتوجه به اینکه این روزها وزارت
راه و شهرسازی که متولی اصلی بنادر و دریانوردی کشور است حال و روز خوشی
ندارد و با استعفای آخوندی گره کوری بر این وزارتخانه زده شد؛ حال مسئولان
فریدونکنار و مدیران بندر این شهر باید کورسوی امید خود را به اسلامی که
برای این وزارتخانه درنظر گرفته شده و مدت کوتاهی سکاندار استانداری
مازندران بود و به احتمال زیاد با مشکلات بندر فریدونکنار آشنا هست بدوزند
تا شاید فرجی حاصل شود.