۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۳۰۴۸۸
مدیر آموزش و پرورش منطقه 6 تهران و رئیس کمیته پدافندغیرعامل عنوان کرد
پدافند غیرعامل با آگاهی بخشی و همکاری مردم می‌تواند منجر به نتایج نیکو گردد و بیش از هر چیزی نیازمند مسئولیت‌پذیری است. مسئولیت‌پذیری نسبت به خویشتن، خانواده، شهر و کشور خویش موجب می‌گردد که در انجام وظایف محوله چه به عنوان یک شهروند و چه به عنوان یک شاغل در حرفه‌مان دقیق، منظم، یادگیرنده و هشیار رفتار کنیم.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، دکترجواد نظریان رئیس آموزش و پرورش منطقه 6 تهران ضمن گرامیداشت هفته پدافندغیرعامل افزود: دفاع در روزگار ما به دلیل پیچیدگی‌هایی که در نحوه تفکر انسان‌ها و زندگی اجتماعی آنها رخ داده,  ابعاد وسیع‌تری پیدا کرده است. این حق همه افراد بشر است که آموزش‌های لازم را برای ورود به یک زندگی بر اساس استانداردهای مطلوب کسب نمایند که یکی از مهم‌ترین آنها، مباحث مربوط به مقابله با تهدیدات است.

رییس کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش منطقه 6 تهران در ادامه گفت:دفاع در یک جامعه، شاخص مهم هوشمندی آن جامعه است. از این رو کشورها در صدد برآمدند تا اقداماتی انجام دهند که از ورود به شرایط بحرانی جلوگیری کرده یا خسارات ناشی از موقعیت‌های تهدیدزا را به حداقل برسانند. هوشمندی و درک بالای دانش‌آموز دنیای امروز، یک فرصت/ تهدید است,زیرا او بهتر و دقیق‌تر از بزرگسالان از پدیده‌های نوین استقبال می‌کند. دانش‌آموزان , سرمایه‌ های (بالقوه و بالفعل) هستند و با یادگیری اصول، قواعد و مهارت‌های لازم می‌توانند به موثرترین محافظ سرمایه‌های کشور و جامعه تبدیل گردند.

دکتر نظریان گفت:بهترین سن برای یادگیری، سن کودکی و نوجوانی است. یعنی سن دانش‌آموزی. دوره‌ای که اگر بتوانیم مطالب را به طور مناسب و مطلوب آماده‌ی انتقال نماییم، به بهترین و کم‌هزینه‌ترین شکل ممکن می‌توانیم مأموریت توانمندسازی خود را در زمینه پدافندغیرعامل انجام دهیم.

مدیرآموزش و پروش منطقه 6 تهران خاطر نشان کرد:جامعه زنده به تعبیر مقام معظم رهبری)مدظله العالی)، جامعه‌ای است که دفاع، جزیی از هویتش باشد و این ممکن نمی‌گردد مگر با آموزش و یادگیری. اگر دفاع جزیی از هویت یک جامعه شود، ابعاد مربوط به آن تبدیل به رفتارهای زندگی روزمره می‌شود, پس  می توان گفت مقوله دفاع غیرعامل یک نقطه و مقصد نیست, بلکه یک روند و جریان مستمر است.

پدافند غیرعامل با آگاهی بخشی و همکاری مردم می‌تواند منجر به نتایج نیکو گردد و بیش از هر چیزی نیازمند مسئولیت‌پذیری است. مسئولیت‌پذیری نسبت به خویشتن، خانواده، شهر و کشور خویش موجب می‌گردد که در انجام وظایف محوله چه به عنوان یک شهروند و چه به عنوان یک شاغل در حرفه‌مان دقیق، منظم، یادگیرنده و هشیار رفتار کنیم.

دکتر جوادنظریان در پایان افزود: باید بکوشیم تا مفاهیم پدافندغیرعامل و اصول آن, در جامعه به خصوص جامعه هدف آموزش و پرورش (دانش آموزان-اولیا و پرسنل) تبدیل به یک اصل مهم شود و در این راستا می بایست  از همپوشانی و تطبیق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با مفاهیم پدافند غیرعامل یاری بگیریم.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر