۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۳۱۵
مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه:
مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به آمادگی کامل مدیریت بحران استان کرمانشاه در مواجه شدن با حوادث غیرمترقبه اظهار کرد: بعد از اعلام مرکز کنترل حوادث سازمان مدیریت کشور و هواشناسی به 14 فرماندار استان که رئیس مدیریت بحران شهرستان‌ها هستند، آماده باش کامل اعلام شد.

نجفی ادامه داد: در این راستا فرمانداری‌ها نیز جلساتی را تشکیل داده و هماهنگی‌های لازم را با دستگاه‌های مربوطه از جمله شهرداری‌ها، راه و شهرسازی، هلال‌احمر، آتش‌نشانی‌ها، شرکت آب و فاضلاب و ... انجام دادند.

وی با اشاره به بارندگی‌های دیروز در استان کرمانشاه گفت: طبق آخرین اطلاعات ارسالی به ستاد مدیریت بحران استان در شهرستان گیلان‌غرب در روستای چشمه موریانه در دهستان چله و روستاهای سرحال شیرازی، نیان، غیلان و گل‌خیرک در دهستان ویژه‌نان از توابع بخش مرکزی آبگرفتگی‌های گزارش شده است که باعث وارد آوردن خساراتی به باغات، مزارع و ورود سیلاب به منازل مسکونی شده است. 

مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: در شهرستان اسلام‌آبادغرب 19 میلیمتر بارش باران گزارش شده و باعث آبگرفتگی در سطح خیابان‌های شهر شده که با همکاری شهرداری و مدیریت بحران شهرستان مشکل رفع شده است.

وی با اشاره به اینکه در قصرشیرین 72 میلیمتر بارش داشته‌ایم، اظهار کرد: در روستای آقابرار 60 تا 70 راس گوسفند تلف شده است و در روستای ده‌سلیم نیز آبگرفتگی‌هایی در منازل مسکونی داشته‌ایم که با همکاری شهرداری و راه و شهرسازی آب‌ها به بیرون از منازل هدایت شده و همچنین آبگرفتگی در چند پل خارج از شهرستان گزارش شده است. 

نجفی با بیان اینکه با مدیریت بحران استان با دستگاه‌های مربوطه هماهنگی و همکاری لازم را دارد، گفت: برای مدیریت بحران نیازمند همکاری مردم هستیم.

وی با توصیه به همشهریان ادامه داد: مردم آشغال و نخاله‌های ساختمان را جوی و نهرهای کنار خیابان نریزند تا در هنگام باران آب از جوی‌ها سرازیر نشود که این خود باعث آبگرفتگی معابر می‌شود.

مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: مردم در هنگام بارندگی از تردد غیرضروری خودداری کنند چرا که بارش باران و شلوغ شدن شهر کندی تردد و ترافیک را به همراه دارد و اگر نقطه‌ای از شهر دچار آبگرفتگی شود، نیروهای امداد با کندی عمل مواجه خواهند شد.  

نجفی در پایان از مردم استان کرمانشاه خواست که به پیش‌بینی هواشناسی و توصیه‌های مدیریت بحران استان توجه داشته و همکاری‌های لازم را با این ستاد داشته باشند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر