۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۲۵۵۸
با همت سازمان بسیج کارگری استان خراسان شمالی و مجتمع صنعتی و لوله‌گستر اسفراین مانور پدافند غیرعامل در محل سایت مجتمع صنعتی این شهرستان برگزار شد.

مانور پدافند غیر عامل در راستای ضرورت مقابله با تهدیدات احتمالی و افزایش آمادگی پایداری در این عرصه، عصر امروز با حضور نیروهای امدادی مجتمع صنعتی، لوله‌گستر، هلال‌احمر و نیروی نظامی و انتظامی اسفراین برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج کارگری سپاه جوادالائمه استان خراسان شمالی پدافند غیرعامل و آموزش‌های لازم به عوامل مدیریتی و اجرایی را امری ضروری دانست و افزود: این مانور با توجه به رویکرد استکبار در تهاجم به زیرساخت‌ها و مراکز حیاتی کشور و ایجاد اختلال اقتصادی در عرصه‌های صنعتی صورت گرفته است.

سرگرد حسن حقانی دشتی گفت: مانور پدافند غیرعاملتوسط سازمان بسیج کارگری استان خراسان شمالی و به همت نیروهای امدادی شهرستان اسفراین در مجتمع صنعتی اجرا شد.

وی افزود: با آتش‌سوزی فرضی بخشی از سوله‌های سایت مانور بزرگ پدافند غیرعامل همراه با اطفاء حریق و نجات مصدومین کلید خورد تا توان نیروهای امدادی مجتمع صنعتی و لوله‌گستر و نیروهای امدادی سطح شهرستان در خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان مورد ارزیابی قرار گیرد.

حسن اسماعیلی مدیر HSE مجتمع صنعتی اسفراین هم گفت: برای اولین بار بود در سطح شهرستان توان عملیاتی نیروهای امدادی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه را به کار گرفتیم تا ضمن آمادگی کامل نیروها نقاط قوت و ضعف عملیات را مورد بررسی و شناسایی قرار دهیم.

مدیر HSE لوله‌گستر اسفراین نیز ضمن قدردانی از همه نیروهای شرکت‌کننده در مانور پدافند غیرعامل اظهار کرد‌: این مانور با هدف آمادگی کامل همه نیروهای امدادی برای مقابله با پدافند غیرعامل برگزار شد.

داریوش عاقبتی تصریح کرد: در این مانور شرکت لوله‌گستر به محض دریافت پیام حادثه بلافاصله با تمامی تجهیزات در محل حادثه حاضر و توانست در کمترین زمان پیش‌بینی شده عملیات نحوه اطفای حریق و نجات مجروحان را به سرانجام برساند.

مجتمع بزرگ صنعتی شهرستان اسفراین تأمین‌کننده قطعات واحدهای بزرگ صنعتی کشور محسوب می‌شود.

این واحد صنعتی خراسان شمالی در شمال شهر اسفراین و در حاشیه محور اسفراین به بجنورد قرار دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر