۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۹۸۳۵
یک مقام مسئول در توانیر:
معاون هماهنگی تولید شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: به منظور آمادگی نیروگاهها برای تامین برق تابستان سال 94، تعمیر نیروگاهها از نیمه شهریور ماه سال جاری آغاز خواهد شد.
عبدالرسول پیشاهنگ با اشاره به وجود 405 واحد نیروگاه حرارتی در کشور، افزود: از این تعداد 83 واحد در زمره نیروگاه های بزرگ حرارتی قرار دارند و 160 واحد نیز نیروگاه های ساخت داخل می باشند که بطور شبانه روزی نیازمند سرویس و نگهداری هستند.

وی با توجه به افزایش نیاز مصرف برق در 120 روز از طول سال، ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، از 15 شهریورماه تا اواسط خردادماه سال آینده به تدریج نیروگاه هایی که به بازدید دوره ای و یا تعمیر اساسی نیاز دارند، از مدار خارج می شوند.

معاون هماهنگی تولید توانیر با بیان اینکه متوسط عمر نیروگاه های بخار 28 سال، نیروگاه های گازی 18 سال و نیروگاه های سیکل ترکیبی 12 سال است، گفت: طبق برنامه ریزی دقیق و منظم برای تعمیر نیروگاهی با توجه به ضرورت افزایش سالانه دو تا پنج هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاهی کشور، در کنار تعمیر و سرویس منظم نیاز به بکارگیری و تربیت نیروهای متخصص نیز دازیم.

پیشاهنگ اظهارداشت: البته در طول فصول سال در کنار بازدیدهای دوره ای و تعمیر واحدهای نیروگاهی، خطوط انتقال، پست، رله ها و تجهیزات کنترلی نیز مورد بازدید و سرویس و نگهداری قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته 81 هزار و 748 مگاوات برنامه تعمیر و بازدید دوره ای نیروگاهی در فصل تعمیر در نظر گرفته شده که چهار هزار و 66 مگاوات مربوط به تعمیر اساسی نیروگاه های بخاری و شش هزار و 229 مگاوات تعمیر اساسی نیروگاه های گازی است.

معاون شرکت توانیر گفت: در نیمه دوم سال جاری و نیمه نخست سال آینده، 31 هزار و 92 مگاوات تعمیر دوره ای برای واحدهای بخار و 38 هزار و 748 مگاوات اتاق های احتراق نیروگاه های گازی و 1613 مگاوات نیز برای مسیر داغ واحدهای گازی انجام خواهد شد.

پیشاهنگ افزود: 38 هزار و 520 مگاوات از برنامه تعمیر مربوط به نیروگاه های دولتی و 43 هزار و 228 مگاوات نیز مربوط به نیروگاه های خصوصی است.

وی اضافه کرد: برای آمادگی نیروگاه ها در سال آینده، بیش از 81 هزار مگاوات تعمیر دوره ای و اساسی انجام می شود که افزون بر یک هزار میلیارد تومان هزینه دربر دارد.

معاون شرکت توانیر با بیان اینکه تامین برق مطمئن یکی از وظایف بسیار مهم وزارت نیرو است، گفت: هرگونه اختلال در تامین برق موجب اختلال در زندگی مردم می شود و ویژگی برق به گونه ای است تا زمانی که وجود دارد کسی کمبود آن را احساس نمی کند اما به محض کوچک ترین اختلالی در شبکه برق مردم متوجه کمبود آن می شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر