۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۹۷۶۷
اداره کل پدافند غیر عامل استانداری مازندران
اولین دوره آموزشی مدیریت حوادث و بلایا با رویکرد پدافند غیر عامل ویژه مدیران حوزه سلامت استان به همت کارگروه بهداشت و سلامت و بیولوژیک پدافند غیر عامل استان در سالن قلم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مازندران در روزهای شنبه یک شنبه 8 و 9 شهریور برگزار شد.

اولین دوره آموزشی  مدیریت حوادث  و بلایا با رویکرد پدافند غیر عامل  ویژه مدیران  حوزه سلامت استان  به همت کارگروه  بهداشت و سلامت و بیولوژیک  پدافند غیر عامل استان در سالن قلم دانشگاه علوم پزشکی  و خدمات درمانی مازندران برگزار شد.

یونسی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران  ضمن تقدیر از جدیت فعالیت در این امر خطیر  با اشاره به بحران خیز بودن  استان مازندران از حیث بحرانهای  طبیعی خصوصاً مخاطره سیلاب اقدامات لازم جهت کاهش  اثرات مخرب  حوادث و سوانح طبیعی را خواستار شد.

جانشین رئیس شورای پدافندغیر عامل استان با برشماری  تهدیدات نوین از جمله  عوامل و تهدیدات زیستی  را بخشی از تهدیدات در  حوزه سلامت  برشمرد که بر اثر توسعه علوم و فن آوری های زیستی  بوجود آمده و علی رغم تصویب مقررات بین المللی روز به روز گسترش می یابد و لذا یکی از وظایف  مسئولان و برنامه ریزان حوزه سلامت  اقدام در جهت پایش کنترل و خنثی سازی  این تهدیدات می باشد.

دکتر جان بابائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران  با اشاره به بحران برف  غرب استان  و شناسایی  آسیب  پذیری زیر ساختهای  درمانی ، نداشتن دیزل ژنراتور را از مشکلاتی دانست  که باعث خسارات جدی  به برخی از انبارهای دارویی  و تجهیزات بیمارستانها شد. که با برنامه ریزی و تجهیز  و راه اندازی  این ادوات با هزینه  بسیار پایین  مانع از خسارات چند میلیونی مراکز درمانی  می باشد.رئیس کارگروه بهداشت وسلامت و بیولوژیک  پدافند غیر عامل استان  ضمن بررسی و آسیب پذیری بحران برف غرب استان  گفت : دانشگاه علوم پزشکی  با برنامه ریزی نسبت به  تجهیز بیمارستان های  غرب استان اقدام نمود.

در این دوره آموزشی  دکتر حمید رضا خانکه مشاور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی  و دکتر معصومی رئیس سابق اورژانس کشور ضمن تبیین مخاطرات  و تهدیدات حوزه سلامت به ارائه راهبردهای   پدافند غیر عامل  و مدیریت بحران  در مقابله با این تهدیدات پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر