۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۹۷۵۳
رئیس سازمان محیط زیست:
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست گفت:هم اکنون 25 استان کشور تحت پوشش سامانه کنترل کیفیت آب و هوا قرار دارد .

دکتر معصومه ابتکار در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه هوشمند انرژی خورشیدی و افتتاح آزمایشگاه معاونت دریایی سازمان محیط زیست در جمع خبرنگاران افزود: با استفاده از سیستم پایش آنلاین به صورت مستمر آلاینده‌های آب و هوا اندازه گیری می‌شود و بر اساس آن سیاست‌گذاری‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی افزود: در این صورت برخی مواقع که نیاز به انجام واکنش سریع و برنامه ریزی طولانی مدت باشد می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه هم اکنون پایش در صنایع و واحدهای تولیدی با روش‌های مختلفی انجام می‌شود گفت: واحدهای بزرگ موظف هستند در این خصوص خوداظهاری انجام دهند و به بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی نیز در حال حاضر به دلیل ایجاد آلودگی‌های متفاوت اخطار داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه با واحدهای تولیدی و صنعتی آلاینده برخورد می‌شود، گفت: در حال حاضر به بسیاری از سازمان‌ها و صنایع برای رفع آلودگی فرصت داده شده است.

ابتکار در رابطه با اتمام مهلت خودروسازان برای تولید خودروهای با استاندارد یورو4 گفت: از اول شهریور ماه تمامی خودروهای تولید داخل باید با استاندارد یورو4 باشد. هم اکنون نیز مصوبه دولت برای خودروهای یورو4 تحقق یافته است.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه قرار بر این بود که تا پایان برنامه سوم توسعه تمامی واحدهای صنعتی به پایش آنلاین مجهز باشند گفت:‌به دلیل کوتاهی‌هایی که انجام شده این موضوع با تعویق انجام شده است ولی به مرور واحدهای صنعتی بزرگ مکلفند که پایش و اندازه گیری آنلاین در سطح استانها داشته باشند.

به گفته وی برای اجرایی کردن این قانون سعی می‌شود از روش‌های منطقی و تفهیم موضوع به جای اجبار استفاده شود.

ابتکار در خصوص آتش سوزی‌های اخیر جنگل گلستان عنوان کرد: سازمان محیط زیست از مردم می‌خواهد که تحت هیچ شرایطی در جنگل و بیشه‌ها آتش روشن نکنند.

وی افزود: مهار این آتش سوزی با هماهنگی همه دستگاه‌ها انجام شد که از همینجا از آنان تشکر می‌کنیم.

یوسف رشیدی - سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط ‌زیست، با بیان اینکه طبق مصوبه اخیر هیئت دولت، وزارت نیرو موظف است تا استفاده از نیروهای تجدیدپذیر را رواج دهد گفت: سازمان محیط زیست اقدام به استفاده از 100 کیلووات انرژی خورشیدی کرده است. استفاده از توربین‌های بادی نیز در دستور کار قرار گرفته است. البته از 100 کیلووات تنها برای 20 کیلووات اقدام اجرایی انجام شده و بقیه هنوز وارد شبکه نشده است.

همچنین پروین فرشچی معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص آزمایشگاه‌های این معاونت گفت: برای پایش‌های محیط زیست نیاز به آزمایشگاهی بود تا نقش و قدرت کشور در منطقه برای مدیریت منابع آب ارتقا پیدا کند. قبلا از معاونت‌های دیگر برای آزمایشگاه استفاده شده است اما به دلیل تخصصی بودن کار ترجیح دادیم این آزمایشگاه را ایجاد کنیم.

امروز به طور همزمان چندین پروژه زیست محیطی در استان‌های البرز، گیلان، قزوین، لرستان، مرکزی، سمنان، ایلام و تهران از طریق اینترنت و به طور همزمان افتتاح شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر