۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۹۷۲۳
بانکی مون:
دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه ضمن محکومیت حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه، گفت طرفین باید برای دستیابی به آتش‌بسی بلندمدت، بار دیگر به قاهره بازگردند.

«بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه حملات رژیم‌صهیونیستی به نوار غزه را «نقض قوانین انسانی» خواند و گفت بارها به شدیدترین لحن ممکن حملات به غیرنظامیان و زیرساخت‌های نوار غزه را محکوم کرده است.

آقای بان که با شبکه سی‌ان‌ان گفت‌وگو می‌کرد، در مورد تحولات غزه گفت: «تراژدی فاجعه‌باری که در غزه می‌گذرد، کاملا غیرقابل قبول است. فکر می‌کنم این نقض کامل قوانین بین‌المللی انسانی است و من به شدیدترین لحن ممکن کشتار غیرنظامیان، مردم، کودکان و زنان و نابودی زیرساخت‌ها را محکوم کرده‌ام.»

 

بان کی مون

بان کی مون

وی افزود: «ما باید دلایل ریشه‌ای را حل کنیم. مسائل متعددی وجود دارد که طرفین پیشتر آن‌ها را مشخص کرده‌اند… من پیش از این توصیه کرده‌ام که همه مسائل باید از طریق مذاکرات سیاسی، حل شود. من عمیقا از اینکه آتش‌بس شکننده غزه حفظ نشد، نگران و ناامید شدم. همه طرف‌های کلیدی باید با اراده سیاسی به قاهره بازگشته و بر سر آتش‌بسی پایدار و بلندمدت، توافق کنند. بر اساس همین توافق، ما باید به بازسازی غزه پرداخته و در مورد موارد نقض قوانین حقوق بشری و قواعد انسانی در غزه، تحقیق کنیم.»

 

از آغاز عملیات رژیم‌صهیونیستی در نوار غزه، تاکنون بیش از ۲۰۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که بنا بر اعلام سازمان ملل، اغلب آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند. دبیر کل سازمان ملل تا پیش از حملات صهیونیست‌ها به تأسیسات آژانس‌های وابسته به سازمان ملل، از محکومیت اقدامات تل‌آویو در غزه خودداری کرده بود. در حال حاضر مذاکرات آتش‌بس موقت در قاهره پایتخت مصر در جریان است و گفته می‌شود طرفین احتمالا تا ساعاتی دیگر بر سر آتش‌بسی که می‌تواند تا یک ماه به طول بیانجامد، به توافق برسند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر
نظرات بینندگان
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۳
1
0
سخت کار رو درجهان دبیرکل سازمان ملل داره: ... فقط بلده ابراز نگرانی کنه!!!
پاسخ