۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۹۴۶۷
سردار نقدی در جمع دانشجویان طرح ولایت کشوری:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: عنصر بسیجی به جای اینکه شکایت کند به یارگیری بیشتر بپردازد. نخستین نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم رسالت ما به عنوان بسیجی بودن است و باید بدانیم چه ماموریتی را بر عهده گرفته‌ایم.

سردار نقدی دقایقی پیش در جمع دانشجویان شرکت کننده در طرح ولایت کشوری در دانشگاه فردوسی مشهد در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان دانشگاه البرز که عنوان کرد در این دانشگاه تنها شش دختر چادری وجود دارد که در این بین تنها بسیجی من هستم بنابراین چگونه بدون ترس از اخراج شدن در خصوص حجاب و دیگر ارزش‌ها سخن بگویم؟ زیرا قبل از این دو تن از فرماندهان بسیجی دانشگاه به همین دلایل اخراج شدند گفت: عنصر بسیجی بیاموزد به جای اینکه شکایت کند چگونه یارگیری کند.

 وی ادامه داد: نخستین نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم رسالت ما به عنوان بسیجی بودن است و باید بدانیم چه ماموریتی را بر عهده گرفته‌ایم. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با طرح این پرسش که پیچ تاریخی چیست؟ تصریح کرد: این پیچ یعنی بشریت راهی را طی کرده و حال به بن بست رسیده بنابراین باید برگردد و فکری به حال خود کند.


جنایات امروز دستاورد پیاده سازی علوم انسانی امریکاست

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور تأکید کرد: پیاده سازی فکر و مبانی آمریکایی باعث ایجاد چنین تصمیمات و جنایاتی در دنیا شده است.

وی با اشاره به اینکه دستاورد لیبرال دمکراسی اتفاقات امروز غزه است بیان کرد: تا دیروز چنانچه رئیس جمهور آمریکا به کشورها سفر می‌کرد گوجه فرنگی به سوی او پرتاب می‌کردند از امروز یقین بدانید که به سوی رئیس جمهور امریکا سنگ پرتاب خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه امروز ملت فلسطین به جرم درخواست آزادی کشته می شوند خاطرنشان کرد: در حال حاضر آمریکا 18 هزار میلیارد دلار بدهی دارد و روزی دو و نیم میلیارد دلار به بدهی آنها اضافه می‌شود بنابراین مشاهده می‌کنیم که مسئولین آمریکایی در اداره کشور خود با مشکل مواجه شده اند.

وی ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌ها تا 100 سال آینده ملتی به نام ملت اروپایی به معنای امروز نخواهد بود زیرا این جوامع در حال نابودی هستند؛ این سرنوشت لیبرال دمکراسی است.

نقدی با بیان اینکه محصول چنین تفکری کشتار در دانشگاه‌های آمریکایی است بیان کرد: چنانچه جوانان ما حرکت کنند خواهیم توانست اسلام را به جای «ایسم‌های» شکست خورده معرفی کنیم؛ اما چنانچه نجنبیم در گوشه‌ای از دنیا عده‌ای سر برمی‌آوردند و یک ایدئولوژی دیگری را علم خواهند کرد آنگاه باید به همین اندازه کشته دهیم و صدام‌ها بیایند تا بار دیگر دنیا بفهمد این ایدئولوژی پوچ بوده است.

وی با بیان اینکه رسالت بسیجی معرفی نظام الگو است تصریح کرد: امروز نظام اسلامی علی رغم خواست آمریکا در حال پیشرفت‌های علمی است و همین مسائل باعث شده مشتری اسلام هر روز افزایش یابد و موج اسلام خواهی شدت گیرد.

نقدی یادآور شد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده طی 70 سال آینده چنانچه با این روند اسلامی شدن کشورها پیش رویم بیشتر کشورهای جهان نیز اسلامی خواهند شد و این به دلیل جذابیت های اسلام است؛ اما باید عنوان کرد که آیا در جزئیات دارای همین جذابیت‌ها هستیم.

وی در ادامه گفت: دنیاطلبان نمی‌توانند به جنگ با نیروهای شهادت طلب بیایند به همین دلیل دشمن به وادی اقتصادی و فرهنگی وارد شده است.

نقدی با تأکید بر اینکه پیاده سازی نظام الگو نیازمند کادر سازی مناسب است بیان کرد: تا زمانی که در خود تحول ایجاد نکنیم نخواهیم توانست الگوسازی کنیم و چنانچه مشاهده می‌کنید انقلاب به اینجا رسیده است محصول خودسازی امام راحل است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ارتباط با خدا، حفظ عفت و حجاب و برگزاری حلقه‌های صالحین را نمونه‌هایی از تبدیل شدن به نظام الگو دانست و گفت: امام می‌فرمایند «خدا نکند انسان به جای برسد قبل از اینکه خود را بسازد».


امروز نیازمند جهاد علمی و فرهنگی هستیم

نقدی ادامه داد: عرفان اسلامی اصیل در میدان جهاد است، در پشت درهای بسته نیز عرفان اصیل، راه امام شهدا و ولایت است و در کوره مبارزه ساخته می شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: فردی که در صدد الگو شدن است بدون در نظر گرفتن نتیجه به انجام وظیفه خواهد پرداخت، امروز نیازمند جهاد علمی و فرهنگی هستیم.


مهم‌ترین مرحله جهاد علمی توجه به علوم انسانی است

وی بیان داشت: مهم‌ترین مرحله جهاد علمی توجه به علوم انسانی است امروز علوم انسانی ما برگرفته از مبانی غرب و آمریکا می‌باشد پیاده سازی فکر آمریکایی باعث ایجاد چنین جنایات و تبعیض‌هایی در جهان شده است به طوری که مشاهده می‌کنید پیاده سازی علوم آمریکایی باعث به وجود آمدن شش میلیون بی خانمان در آمریکا شده است.

نقدی افزود: کشورهای غربی سال هاست که با چاپیدن کشورهای مختلف دنیا خود را ساخته‌اند امروز با بیدار شدن مردم دنیا و کم شدن این چاپیدن‌ها هر روز مردمانشان در خیابان‌ها به تظاهرات می پردازند آنگاه مشاهده کنید که چنانچه این چاپیدن‌ها به صفر برسد در این کشورها چه اتفاقی خواهد افتاد.


طلاق 65 درصدی در غرب دستاورد پیاده کردن علوم انسانی غربی است

وی با بیان اینکه نیمی از فرزندان آمریکایی که متولد می شوند نامشروع هستند خاطرنشان کرد: چنانچه افکار خود را از این علوم پاک نکنیم به همین وضع گرفتار خواهیم شد در حال حاضر 65 درصد از افرادی که در کشورهای اروپایی و امریکایی ازدواج می کنند طلاق می‌گیرند این مسائل دستاورد پیاده کردن علوم انسانی غربی است.


جهاد فرهنگی یعنی گسترش گفتمان ولایت در افکار عمومی

نقدی یادآور شد: علاوه بر کتب غربی، کتب اسلامی این مباحث را بخوانید و در دانشگاه ها اساتید و دیگر دانشجویان را به نقد بکشانید خصوصا در علوم سیاسی و تربیتی که کمتر به مبانی غربی نیازمندیم.

وی با تأکید بر اینکه راه قربانی نشدن به چالش کشیدن علوم انسانی در دانشگاه‌های امروزاست گفت: جهاد فرهنگی در این است که بتوانیم گفتمان ولایت را در افکار عمومی گسترش دهیم و از برخورد با اختلافات در این زمینه نهراسیم.

نقدی افزود: باید بتوانیم محیطی را فراهم کنیم که دانشجویان چه دختر و چه پسر به راحتی بتوانند کسب علم کنند، امروز افکار غربی عاملی در جهت ایجاد این جنایت‌ها در جهان شده‌اند.

 

نباید در بسیج کاغذ بازی گسترش یابد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور تأکید کرد: بسیج باید اقدامی انجام دهد که فراگیر شود بسیجی باید بتواند همه را برای اسلام و انقلاب جمع کند، نباید ساختار به قدری پیچیده باشد که تمام مدت دانشجویی صرف ایجاد ساختار شود نباید در بسیج کاغذ بازی گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه بسیج باید هم افزایی داشته باشد بیان کرد: دو سال پیش مقام معظم رهبری فرمودند« چرا پایان نامه‌ها مسائل کشور خودمان را حل نمی‌کنند و تنها 30 درصد پایان نامه‌ها به حل مسائل کشور می پردازند».

 

بسیج دانشجویی باید پیش قدم در حل مشکلات کشور باشد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی باید پیش قدم در حل مشکلات کشور باشد خاطرنشان کرد: جوانان باید به میدان بیایند و کار اجرایی انجام دهند وپیشکسوتان مشاوره کنند بنابراین جوان تا تجربه نکند نخواهد توانست مشاوره بدهد.

نقدی افزود: تظاهرات دانشجویی در محکومیت حملات به غزه کوچک؛ اما اثربخش است همین تظاهرات به ظاهر کوچک توانسته دیگر کشورها را نیز با این جریان همراه کند.

وی گفت: امروز همین تظاهرات کوچک دستاوردهای بزرگی را به ارمغان آورده است و دنیا را با خوی وحشی‌گری غربی‌ها و اسرائیل آشنا کرده است همچنین مبارزات ایران در زمان جنگ و شهید دادن باعث افزایش مقاومت و ایستادگی ملت فلسطین و لبنان شده است.

 

دانشجویان نباید نقد علوم را فراموش کنند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص طراحی چنین دوره‌های برای اساتید گفت: تغییر تفکر اساتیدی که مبانی غربی در آنان نهادینه شده است بسیار مشکل است؛ اما دانشجویان نباید نقد علوم را فراموش کنند.

وی ادامه داد: حضرت نوح 950 سال تبلیغ کرد؛ اما تنها به اندازه یک کشتی به او پیوستند بنابراین دانشجویانی که یک سال تبلیغ کردند و تنها سه نفر به آنان پیوستند ناراحت نشده و از مسیر منحرف نشوند.


دو جنگ فرهنگی و اقتصادی مهم ترین جنگ های پیش روی ماست

نقدی با بیان اینکه دو جنگ فرهنگی و اقتصادی مهم ترین جنگ های پیش روی ماست تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی را باید از شعار درآورد اصل اجرای اقتصاد مقاومتی در دست بانوان است به گونه ای که بانوان می توانند در مصرف کالای داخلی اهتمام ورزند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: سالانه 80 میلیارد دلار واردات رسمی در کشور وجود دارد آیا در ایران گل سر، لوستر، روسری، مبل و کیف را نمی‌توانیم بسازیم که از خارج از کشور وارد می کنیم؟ چنانچه بانوان ایران تصمیم به استفاده از کالای ایرانی بگیرند سالانه 20 میلیارد دلار صرفه جویی ارزی اتفاق خواهد افتاد.

 

مطالبات نباید تنها مختص به مسائل سیاسی باشد

نقدی یادآور شد: متأسفانه این کالاها را از دشمنان خود می‌خریم همان های که پول این صادرات را بمبی بر سر مسلمانان می‌کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه باید در تولید و کنترل مصرف به ایفای نقش بپردازیم بیان کرد: مطالبات نباید تنها مختص به مسائل سیاسی باشد بلکه مردم از نظر اقتصادی نیز به مطالبه گری بپردازند و از مسئولین کشور بخواهند که کالای خارجی وارد نکنند.

وی یادآور شد: متأسفانه امروز سیب ما بر روی درخت می پوسد و زردآلوی ما زیر درختان خراب می شود آنگاه مسئولان از آفریقا و امریکای جنوبی آناناس و موز وارد می‌کنند.

نقدی در پایان تأکید کرد: به جای اینکه از آمریکای لاتین کاکائو وارد و در ساخت کلوچه مورد استفاده قرار دهیم از خرمای داخلی بهره گیریم و به این مسئله نیز توجه کنیم که در امر به معروف و نهی از منکر اقتصاد مقاومتی را نیز جای دهیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر