۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۹۴۶۲
هوشمند‌تر شدن تکنولوژی در آینده، باعث شده تا کارشناسان نگرانی های خود را از خطرات احتمالی آن نیز مطرح کنند.

الون ماسک کار‌آفرین مشهور آمریکایی که از مباحث تکنولوژی برای متحول‌سازی سیستم پرداخت، خودروهای الکتریکی و سفرهای فضایی بهره برده است، یکی از کسانی است که نگرانی خود را از این موضوع عنوان کرده است.

براساس گزارش  MBC، وی که مدیر‌عامل و سرمایه‌گذار شركت‌های موفق و مشهوری همچون تسلا موتورز و PayPal بوده بر این باور است که انرژی خورشیدی و خودروهای برقی آینده تمدن هستند و انسان باید هرچه ‌زودتر به فكر بنای خانه دومی روی مریخ باشد. اما این میلیاردر خوشبین درعین حال تكنولوژی را خطری بزرگ برای آینده بشریت می‌داند زیرا معتقد است آینده مملو از ماشین‌های ابرهوشمند خواهد بود.

وی در پست توئیتری خود به دوستدارانش توصیه كرد كتابی با این موضوع را كه به‌ زودی منتشر خواهد شد،‌مطالعه كنند و گفت ما باید نسبت به هوش مصنوعی بسیار محتاط باشیم، چرا که هوش مصنوعی از بمب اتمی نیز خطرناک ‌تر است.

این اولین باری نیست كه ماسک به عنوان یكی از بزرگان جهان تكنولوژی نسبت به هوش مصنوعی ابراز نگرانی كرده‌است. وی در ماه ژوئن نیز در مصاحبه‌ای با CNBC  نسبت به آغاز دوران ترمیناتورها ابراز نگرانی كرد. وی حتی برای كنترل هوش مصنوعی روی شركت‌های تكنولوژی سرمایه‌گذاری كرده تا بر روند پیشرفت این تكنولوژی نظارت داشته‌باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر