۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۹۴۵۷
مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد از ابلاغ سند راهبردی پدافند زیستی به تمام دستگاه‌های این استان خبر داد.
محمود مومن‌نسب ظهر امروز در جلسه پدافند غیرعامل اظهار کرد: پدافند غیرعامل استان کهگیلویه و بویراحمد شامل 11 کارگروه و سه قرارگاه زیستی، سایبری و پرتوئی است که در همه دستگاه‌های استان و شهرستان‌ها مسئول و کارشناس پدافند غیرعامل وجود دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ابلاغ سند راهبردی پدافند زیستی به تمام دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد از اولین اقدام پدافند غیر عامل استان در سال‌ جاری است.

وی افزود: تهدیدهای زیستی از مشکلات نوظهور در سلامت جامعه است که شناسایی تهدیدهای زیستی که با قدرت بیشتری جامعه را تهدید می‌کند مهم و حیاتی است.

این مسئول یادآور شد: مدیران موظف هستند پدافند زیست محیطی را شناسایی کنند و با ابزار و امکانات از طریق قوانین بازدارنده با آن مقابله کنند.

مومن‌نسب عنوان کرد: ایجاد بی‌اعتمادی در عرصه بهداشت، امنیت دارویی، غذایی و مشکلات زیرساختی از آسیب‌های پدافند زیستی است.

مدیرکل پدافند غیر عامل کهگیلویه و بویراحمد گفت:  قابلیت انتقال سریع و فراگیر، گمنام و مجهول بودن فاعل و سختی اثبات منشا تهدید از ویژگی‌های جنگ زیستی است.

وی با بیان اینکه این جلسه 9 مصوبه داشت خاطرنشان کرد: مقرر شد تمهیدات لازم دستگاه‌های عضو بر اجرای صحیح حوزه‌های شش‌گانه انسان، دام، طیور و آبزیان، نباتات و گیاهان، آب، غذا و دارو و محیط زیست انجام شود و دستگاه‌ها با نگاه فرابخشی به این حوزه ورود کنند.

این مسئول تصریح کرد: دستگاه‌ها باید با نظارت قوی در شناسایی، پایش، تشخیص و آشکارسازی منشأ تهدیدات احتمالی و خنثی‌سازی، آسیب‌های احتمالی را به صفر برسانند.

مومن‌نسب ادامه داد: مقرر شد دستگاه‌های عضو برنامه عملیاتی سالانه راهبردی پدافند زیستی را به اداره‌کل پدافند غیر عامل ارائه دهند ضمن اینکه دستگاه‌ها تا پایان سال حداقل یک کارگاه آموزشی یا رزمایش زیستی برگزار کنند.

به گزارش فارس در پایان این جلسه مقرر شد جلسات پدافند غیر عامل به صورت فصلی برگزار شود و دستگاه‌ها به صورت ماهانه گزارش خود را ارائه دهند تا در جلسات فصلی تصمیم‌گیری به عمل آید.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر