۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۹۴۵۶
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل:
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: مشاوران اجرایی دستگاه‌های مختلف باید الزامات پدافند غیرعامل را رعایت کنند تا در مواقع بحرانی مشکلی به وجود نیاید.
علی آذرنژاد صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل اظهار کرد: این الزامات باید در ساخت و ساز مدارس، اماکن ورزشی و ساختمان‌هایی که جنبه عمومی دارند به دقت رعایت شود تا بتوانیم بر اساس این ضوابط و مقررات ساخت و سازها را انجام دهیم تا در موقع بروز حوادث آسیب و خسارتی متوجه واحدهای خدمات‌رسان نشود.

وی به نزدیکی هفته دولت و ضرورت اعلام پروژه‌های افتتاحی از سوی دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و افزود: در چند روز آینده باید دستگاه‌هایی که هنوز پروژه‌های افتتاحی هفته دولت خود را اعلام نکرده‌اند در این زمینه اقدام کرده و هر چه سریع‌تر پروژه‌های آماده افتتاح را به استانداری اعلام کنند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل تصریح کرد: قرار است در هفته دولت پروژه‌های عمرانی و خدماتی در شهرهای مختلف با حضور مسئولان استانی افتتاح خواهد شد و از هم اکنون برنامه‌ریزی برای افتتاح پروژه‌ها در شهرهای مختلف در حال انجام است.

آذرنژاد ادامه داد: با حضور استاندار اردبیل قرار است از پروژه‌های در حال احداث با همکاری دفتر فنی و نظارت‌هایی که انجام شده بازدیدهای مستمر در روزهای آینده انجام شود تا روند اجرایی پروژه‌ها و نقاط ضعف و قوت آنها مورد ارزیابی قرار گیرد.

این مسئول از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا نمایندگان خود را برای دفتر فنی استانداری با هدف وارد کردن اطلاعات پروژه‌های عمرانی و خدماتی اعلام کنند تا در سامانه طراحی شده وزارت کشور اطلاعات آنها از طریق نماینده تعیین شده دستگاه‌های اجرایی وارد این سامانه شود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: امروز آخرین مهلت برای معرفی نماینده دستگاه اجرایی برای دریافت رمز عبور برای وارد کردن اطلاعات پروژه‌های عمرانی است که امیدواریم به سرعت این کار انجام شود.

آذرنژاد از مشاوران اجرایی دستگاه‌ها خواست تا در عملیاتی کردن پروژه‌های عمرانی که بیشتر جنبه عمومی دارند الزامات پدافند غیرعامل را مدنظر قرار دهند تا در بروز حوادث این مجموعه‌ها با مشکلی روبه‌رو نشوند.

اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت سیل مشگین‌شهر

وی با اشاره به وقوع سیل در شهرستان مشگین‌شهر و آسیب‌ها و خسارت وارده بیان کرد: با جمع‌بندی مبلغ خسارت وارده تلاش ما بر این است تا در این حوزه با جبران خسارت بالاتر از بازسازی امر پیشگیری مدنظر باشد تا خسارت وارده به پروژه‌های مختلف عمرانی و خدماتی شهری و روستایی تعدیل شود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل اجتناب از احداث پروژه‌ها در مسیر جاری شدن سیل را متذکر شد و گفت: دستگاه‌های نظارتی به ویژه شهرداری‌ها باید از ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه‌ها جلوگیری کنند تا در مواقع بحرانی و وقوع سیل خسارت جانی و مالی متوجه هموطنان نشود.

آذرنژاد از طراحی نقاط حادثه‌خیز مشگین‌شهر در هنگام وقوع سیل خبر داد و افزود: جاری شدن سیل نتیجه اهمال و بی‌توجهی ما در جلوگیری از روان‌آب‌ها است به طوری که در مشگین‌شهر و در مناطق آسیب‌خیز در حال تدوین طرحی هستیم تا میزان خسارت سیل به حداقل برسد.

وی از جبران یک میلیارد تومان خسارت وارده بر اثر سیل به مشگین‌شهر خبر داد و عنوان کرد: سازمان مدیریت بحران با تامین این رقم سعی می‌کند تا بخشی از خسارت وارده جبران شود.

 معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در پایان سخنان خود از ابلاغ کشوری برای اجرای هفت پروژه زیربنایی در جبران خسارت وارده به سیل مشگین‌شهر خبر داد و گفت: این پروژه‌ها به هیچ‌وجه پروژه‌های جدید و ایجادی نیستند بلکه پروژه‌های ترمیمی هستند که قرار است در مناطق مختلف مشگین‌شهر در حال اجراست.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر