۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۹۴۰۱
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از احداث و راه اندازی 8 بیمارستان و 26 مرکز درمانی وابسته به این سازمان در سراسر کشور برای ارایه خدمات بهتر به مستمری بگیران و افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در سال جاری خبر داد.
دکتر سیدˈتقی نوربخشˈ شنبه شب در برنامه نگاه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: ما به دنبال ارتقای سیستم مدیریت بیمارستانی در سازمان تامین اجتماعی هستیم و در این راستا در سال 93 پنج بیمارستان در شهرهای مختلف ایران راه اندازی و کلنگ سه بیمارستان دیگر نیز به زمین زده خواهد شد.

وی افزود: کار احداث 26 مرکز درمانی در سراسر کشور هم در دستور کار قرار گرفته است و سیستم ارجاع بزودی برقرار می شود تا به شرایط مطلوبتری در حوزه درمان دست پیدا کنیم.

وی با تشریح اقدامات سازمان متبوعش در دولت یازدهم تصریح کرد: تمامی مطالبات درمانی پیمانکاران سازمان تأمین اجتماعی در سال 92 در فروردین ماه 93 پرداخت شده و بسیاری از مطالبات پزشکان و داروخانه ها حتی تا اردیبهشت ماه تسویه شده است.

نوربخش یادآور شد: بهبود وضعیت خدمات درمانی تنها یکی از 16 خدمت متفاوتی است که در دولت تدبیر و امید برای مستمری بگیران در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص رضایتمندی مردم از سازمان متبوعش گفت: رضایتمندی امری نسبی است. با این وجود، گمان می کنم در درمان مستقیم توانسته ایم به دلیل اینکه پرداخت از سوی مردم به مراکز تامین اجتماعی به صفر نزدیک شده است، رضایت نسبی بیشتری بدست آوریم.

نوربخش ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی برنامه های زیادی برای بهبود وضع اعضای خود دارد و به دنبال آن است تا حتی هزینه رفت و آمد بیمه شدگان را در صورت نیاز پرداخت کند.

وی یادآور شد که این امر از طریق صدور یک کارت ویژه برای بیمه شدگان تامین اجتماعی صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در باره همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: همسان سازی آرزوی همه ماست؛ اما سازمانی را مدیریت می کنیم که تابع اعداد ریاضی است و در صورت برابری منابع و مصالح می توان به این آرزو دست یافت.

وی افزود: سعی کرده ایم در سال 93 عقب افتادگی های میان افزایش حق بیمه به نرخ تورم را تا حد قابل قبولی جبران کنیم اما در طول سال ها شکافی در این زمینه بوجود آمده است.

نوربخش خاطرنشان کرد: در سال 88 همسان سازی صورت گرفت اما از حدود دو هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده، یکهزار و 300 میلیارد تومان به تأمین اجتماعی پرداخت نشد و به عنوان طلب این سازمان از دولت باقی ماند.

نوربخش ادامه داد: تا پنج سال گذشته 6 تا 7 هزار میلیارد تومان در این خصوص هزینه شد اما مبلغی از دولت بابت این موضوع دریافت نشد تا اینکه امسال حدود 10 میلیارد تومان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی بر اساس محاسبات بیمه ای اداره می شود، گفت: همسان سازی باید در قالب بودجه سالیانه دولت دیده شود و ما از هر گونه مکانیزیم یا تکلیفی در این راستا استقبال می کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه در خصوص وضع معیشتی مستمری بگیران گفت: ما غفلتی در این خصوص نکرده ایم اما از آنان به دلیل پرداخت های ناچیز عذرخواهی می کنیم.

نوربخش ادامه داد: تمام تلاش ما در دولت یازدهم معطوف به این شده است که حال و روز بیمه شدگان به خصوص مستمری بگیران را با توجه به محدودیت های موجود بهبود دهیم.

وی درباره ساز و کارهای امنیتی در خصوص فعالیت های اقتصادی زیرمجموعه متبوعش گفت: بخشی از فعالیت های سازمان به بخش خصوصی واگذار و در ادامه تلاش شده است از نظر ساختاری و استراژی هایی که در خصوص فعالیت های اقتصادی انجام می شود دغدغه مفاسد اقتصادی کاهش یابد.

نوربخش، ورود به بازار سرمایه را بزرگترین کار سازمان تامین اجتماعی در این حوزه دانست و گفت: خروج سازمان از بنگاه های کوچک و ورود به سرمایه گذاری هایی که به اقتصاد ملی کمک کند از دیگر برنامه های تأمین اجتماعی برای مقابله با فساد بوده است.

وی تصریح کرد: این اطمینان را به بیمه شدگان می دهیم که از دستاوردهای آنان بخوبی حفاظت کنیم و برای آنها ارزش افزوده بوجود آوریم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: در این سازمان سند راهبردی و سرمایه گذاری وجود نداشت اما امروز برنامه ریزی راهبردی در حال تدوین است تا بعد از ما هم سازمان در مسیر درستی حرکت کند.

نوربخش همچنین از پیوستن حدود دو میلیون و یکصدهزار نفر مستمری بگیر تا پایان سال جاری به خانواده بزرگ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی خبر داد.

ˈعبدالرضا مصریˈ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و وزیر سابق کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در این برنامه خبری، دیدگاههای خود را در باره عملکرد سازمان تامین اجتماعی و مسائل و مشکلات آن بیان کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر