۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۹۳۲۴
در پی انتقال دانش فنی طرح ملی میکروآلگ (ریزجلبک) برای تولید سوخت زیستی از سوی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، شرکت پالایشگاه زیستی ریزجلبک قشم (QMAR) به عنوان بزرگترین شرکت فناوری زیستی در زمینه ریز جلبک در خاورمیانه تاسیس شد.
معاون توسعه فناوری این سازمان در این زمینه توضیح داد: با توجه به انعقاد قرارداد انتقال دانش فنی طرح ملی میکروآلگ (ریزجلبک) برای تولید سوخت زیستی میان سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و گروه شرکت های صف (صنایع فراساحل) و رزموند در خرداد 93 و در راستای اجرایی کردن قرارداد مذکور شرکت پالایشگاه زیستی ریزجلبک قشم به عنوان بزرگترین شرکت فناوری زیستی در زمینه ریز جلبک در خاورمیانه تاسیس شد.

دکتر عبدالرضا صمیمی افزود: این قرارداد که در حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران به امضا رسید درخصوص انتقال فناوری و دانش فنی چگونگی کشت میکروالگ ها در مقیاس صنعتی برای تولید بیوانرژی های بیودیزل و بیوجت و فرآورده های جانبی آن در مقیاس هزار هکتار تدوین شده است.

وی افزود: این طرح همچنین اهدافی مانند ایجاد فناوری تولید صنعتی محصولات پیشگیری کننده از بیماری های مزمن به صورت افزودنی مواد غذایی، محصولات دارویی و بهداشتی در مقیاس بیست هکتار و اجرای صنعتی طرح، همگام شدن آن با اجرای پروتکل کیوتو و مشارکت در برنامه جهانی کاهش گازهای گلخانه ای را دنبال می کند.

صمیمی مهمترین اهداف تولیدات این شرکت پالایشگاه زیستی را «تامین سلامت افراد با غنی سازی مواد غذایی»، «جهان پاک با کاهش بیشتر گازهای گلخانه ای» و «تولید محصولات زیستی ارزانتر» نام برد.

پروفسور نسرین معظمی عضو هیات علمی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران، مجری طرح ملی ˈطراحی و اجرای طرح تولید بیودیزل و مواد دیگر از میکروالگˈ است.

اطلاعات مربوط به این پروژه از طریق پایگاه اینترنتی شرکت پالایشگاه زیستی ریزجلبک قشم (QMAR) به نشانی www.Qmabco.com قابل مشاهده و دسترسی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر