۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۹۱۷۷
استاندار قزوین:
استاندار قزوین با بیان این‌که طرح جامع پدافند غیرعامل به سند آمایش استان پیوست می‌شود، گفت: با پیوست این طرح به سند آمایش استان فضای چانه‌زنی در برخی از پروژه‌ها از بین می‌رود.
مرتضی روزبه در جلسه شورای پدافند غیر عامل که پیش از ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در هر شرایطی دشمنی خود را با این نظام داشته و از هیچ کاری برای ضربه‌زدن به این نظام دریغ نمی‌کنند.

وی افزود: بنابر این باید با بصیرت و هوشیاری حرکت کرده و همواره اقدامات لازم برای مقابله با تهدیدات دشمنان این نظام برآمده از خون شهدا را انجام دهیم.

استاندار قزوین اضافه کرد: استان قزوین به لحاظ موقعیت جغرافیایی از حساسیت زیادی برخوردار است بنابر این باید مراقب باشیم.

روزبه ادامه داد: به عنوان نمونه در خرید محصول گندم که از برنامه‌های سالانه و قطعی دولت به شمار می‌رود، در ظاهر امری معمولی است اما در باطن این امر با توجه به این‌که گندم یکی از مواد غذایی استراتژیک به شمار می‌رود برای کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی عنوان کرد: مسئله خرید گندم در گام نخست یک مسئله ساده به نظر می‌رسد اما از دیدگاه پدافند غیر عامل موضوع فوق‌العاده پیچیده‌ای است.

استاندار قزوین تصریح کرد: یکی از مهمترین جلسات استانداری شورای پدافند غیر عامل است زیرا تمام موضوعات استان و دستگاه‌های اجرایی را در بر می‌گیرد.

روزبه گفت: انتظار می‌رود جلسه شورای پدافند غیر عامل مانند جلسات شورای تأمین و حتی با اولویت بیشتری نسبت به آن برگزار شود و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز نسبت به حضور در این جلسات اهتمام بورزند.

وی با اشاره به تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان قزوین بیان کرد: اقدامات اولیه مورد نیاز برای تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان صورت گرفته و از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان انتظار می‌رود نهایت همکاری را با تیم مراجعه‌کننده به دستگاه اجرایی داشته باشند.

استاندار قزوین ابراز کرد: طرح جامع پدافند غیر عامل می‌تواند پیوست سند آمایش استان به شمار رود که در این صورت بسیاری از امور آسان‌تر پیش می‌رود.

روزبه افزود: اگر بتوانیم طرح جامع پدافند غیر عامل را سریع‌تر آماده کرده و به طرح آمایش استان پیوست کنیم، فضای چانه‌زنی در برخی از پروژه‌ها از بین می‌رود.

وی اضافه کرد: استان قزوین ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد که در پدافند غیر عامل کارایی زیادی داشته و می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

استاندار قزوین با اشاره به بررسی وضعیت امنیتی ارگان‌ها و بانک‌های استان ادامه داد: اقدامات لازم برای بازدید و بررسی وضعیت امنیتی ارگان‌ها و بانک‌های استان صورت گرفته و تیم مورد نظر با حضور در دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها نکات امنیتی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

روزبه عنوان کرد: از تمام تجهیزاتی که در اختیار داریم باید استفاده بهینه داشته باشیم و با نگاه پدافند غیر عامل آن‌ها را مورد استفاده قرار دهیم.

وی تصریح کرد: علاوه‌بر تیمی که برای احصاء تهدیدات و فرصت‌های پدافندغیرعامل در حال فعالیت است، هریک از کارگروه‌ها و دستگاه‌های اجرایی به تنهای این صلاحیت را دارد که تهدیدات و فرصت‌های موجود را از دیدگاه پدافند غیر عامل احصا کند تا برای تدوین سند جامع پدافند غیر عامل مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: فهرست کردن تهدیدات و فرصت‌های موجود در استان ذهن را متمرکز کرده و تأثیر زیادی در اجرای اقدامات پیشگیرانه دارد.

روزبه با تأکید بر این‌که دستگاه‌های اجرایی ارتباط با وزارتخانه‌های تابعه را جدی بگیرند، یادآور شد: برقراری ارتباط نزدیک‌تر و عمیق‌تر با وزارتخانه‌های تابعه می‌تواند به مدیران دستگاه‌های اجرایی برای مشارکت هرچه بیشتر در تدوین طرح جامع پدافندغیرعامل موثر باشد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر