۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۹۱۳۱
شرکت مخابراتی وریزون با انتشار گزارشی اعلام کرد دولت آمریکا 150هزار درخواست به منظور دریافت اطلاعات مشتریان خدمات این شرکت در نیمه اول سال 2014 ارائه کرده است.
به نقل از رویترز، وریزون بزرگترین اپراتور مخابراتی بی‌سیم در آمریکاست و پس از افشای همکاری‌های شرکت‌های فناوری ایالات متحده با جاسوسان آژانس امنیت ملی آمریکا به منظور مقابله با کاهش اعتبارش در میان مردم دست به انتشار گزارش‌هایی برای شفاف سازی میزان و نحوه همکاری‌های خود با نهادهای اطلاعاتی و جاسوسی این کشور زده است.

وریزون تنها شرکتی نیست که دست به چنین اقدامی زده و دیگر غول‌های آمریکایی دنیای فناوری مانند اپل، گوگل، مایکروسافت، فیس بوک و ... هم در فواصل زمانی مشخص چنین گزارش‌هایی را منتشر کرده‌اند.

این دومین بار است که وریزون چنین گزارشی منتشر می‌کند. این شرکت مخابراتی پس از افشاگری‌های اسنودن در مورد همکاری‌های نزدیک جاسوسی‌اش با آژانس امنیت ملی آمریکا و تحت فشار سهامدارانش در ماه دسامبر گذشته نیز گزارش مشابهی ارائه کرده بود.

بر اساس این گزارش دولت آمریکا در برخی موارد خواستار دریافت اطلاعاتی در مورد یک شماره خاص یا یک شماره IP خاص بوده و در مواردی به دنبال پی بردن به جزییات اطلاعات رد وبدل شده میان یک شماره تلفن با شماره تلفن دیگری بوده است. مجموع درخواست‌های رسمی در این زمینه بالغ بر 72 هزار مورد بوده است.

همچنین 37 هزار درخواست هم نه از سوی دولت آمریکا بلکه در قالب دستور دادگاه ها ارائه شده که در 714 مورد مجوز استراق سمع مکالمات یک شماره خاص صادر شده است. در بخش کوچکی از این گزارش به درخواست دیگر کشورهای جهان برای دریافت اطلاعات مشترکان وریزون اشاره شده که بر اساس آن فرانسه با 762 درخواست در صدر بوده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر