۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۹۱۱۲
دو سناتور آمریکایی پیشنهاد کردند
«مارک کرک» و «مارک روبیو» سناتورهای جمهوری‌خواه روز پنج‌شنبه طرحی را برای تصویب تحریم‌های تازه علیه ایران به بهانه نقض حقوق بشر به سنای آمریکا ارائه کردند.
دو سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی روز پنج‌شنبه طرح تشدید تحریم‌ها علیه ایران به بهانه نقض حقوق بشر را به سنا ارائه کردند.

«مارک کرک» و «مارکو روبیو» با معرفی طرح موسوم به «قانون مسئولیت‌پذیری حقوق بشر ایران»، تشدید تحریم‌های ضدایرانی و همچنین سرمایه‌گذاری کلان برای حمایت از گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی را خواستار شده‌اند.

کرک در این مورد گفت: «در حالی که ما به تمرکز بر خلع ید ایران از برنامه خطرناک هسته‌ای ادامه می‌دهیم، نباید از یاد ببریم که ایران یک حامی دولتی تروریسم است که شهروندان خود را تحت تعقیب قرار می‌دهد.»

این قانون علاوه بر اعمال تحریم‌های تازه علیه مقامات ارشد ایرانی به بهانه نقض حقوق بشر، اقدامات حمایتی از مخالفان نظام ایران را نیز در دستور کار قرار می‌دهد. تشکیل «هماهنگ‌کننده ویژه حقوق بشر و دموکراسی در ایران»، تصویب بودجه دستکم 32 میلیون دلاری برای «برنامه‌های حمایت از دموکراسی» و گسترش پخش برنامه‌های ماهواره‌ای در ایران به کمک تخصیص بودجه تا سقف 10 میلیون دلاری از جمله این برنامه‌هاست.

ایران پیشتر هم بارها مسئله هسته‌ای را بهانه‌ای برای کشورهای غربی دانسته و عنوان کرده است که حتی در صورت حل این مسئله، آمریکا و دیگر کشورهای غربی به دنبال بهانه‌های دیگر نظیر حقوق بشر و یا توان موشکی، خواهند رفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر