۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۹۰۲۴
دومین دور رایزنی امروز وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که ساعت ۱۴ به وقت وین دوباره از سر گرفته شده بود، لحظاتی پیش پایان یافت.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (سه‌شنبه) به همراه معاونانشان در ششمین روز ششمین دور مذاکرات ایران و 1+5 درباره راه‌حل جامع هسته‌ای درباره نگارش متن توافقنامه جامع (برنامه اقدام مشترک جامع) دو دور گفت‌وگو کردند.

این رایزنی‌ها ساعت 11 به وقت محلی آغاز و پس از حدود دو ساعت متوقف شد و مجددا از ساعت 14 به وقت محلی (16:30 به وقت تهران) دوباره از سرگرفته شد که لحظاتی پیش این رایزنی‌ها بعد از حدود یک ساعت و نیم پایان یافت.

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان ظریف و هلگا اشمیت معاون کاترین اشتون نیز ساعت 9:30 صبح امروز به وقت محلی درباره نگارش پیش نویس توافقنامه جامع هسته‌ای به گفت‌وگو پرداختند.

ششمین دور مذاکرات ایران و 1+5 از روز پنجشنبه 12 تیر ماه در شهر وین رسما آغاز شد و تیم مذاکره کننده ایرانی روز چهارشنبه 11 تیر ماه به منظور شرکت در این نشست راهی وین شد و در روز قبل از آغاز نشست رسمی رایزنی‌هایی را با برخی از اعضای 1+5 از جمله روسیه، چین و آمریکا صورت داد.

ظریف همچنین بعدازظهر چهارشنبه 11 تیر ماه به مدت یک ساعت با اشتون بر سر یک میز به گفت‌وگو نشست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر