۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۹۰۱۴
عراقي:
معاون عمراني استاندار همدان گفت: پدافند غيرعامل در همدان به نظر يك نگاه مستمر در توسعه است اما بايد به مرور زمان تبديل به فعاليت هاي مشخص شود.
محمود رضا عراقي پيش از ظهر سه شنبه در نخستين كارگروه پدافند غيرعامل در حوزه پشتيباني و خدمات شهري در همدان با بيان اينكه این جلسات با استفاده از خرد جمعي باعث آگاهي و افزایش سطح اطلاعات مي شود، اظهار داشت: مبحث پدافند غير عامل و مديريت بحران سال هاي سال است كه در سطح بالاي كشور همپوشاني دارند.

وي با بيان اينكه هم مديريت بحران و هم پدافند غير عامل در بحث پيشگيري فعاليت مي كنند، بيان كرد: پيشگيري در بحث مديريت بحران به مباحث طبيعي مي پردازد در حالي پدافند غير عامل درخصوص دشمن است.

معاون عمراني استاندار همدان با بيان اينكه به علت اينكه دشمني از حالت نظامي به سمت سايبري رفته، پدافند غيرعامل پيچيده تر شده است، عنوان كرد: پدافند غيرعامل به نظر يك نگاه مستمر در توسعه است كه بايد به مرور زمان تبديل به فعاليت هاي مشخص شود.

عراقي با بيان اينكه اگر بتوانيم در همه فعاليت ها ضابطه مند شويم در واقع در پدافند غير عامل به هدف رسيده ايم و آنچه باقي مي ماند مديريت بحران است، ابراز داشت: اگر صدها كتاب در كتابخانه ها در خصوص مديريت بحران باشد تا زماني كه كار را عملياتي نكنيم تاثير گذار نخواهد بود و دست بسته خواهيم ماند.

وي با بيان اينكه يك بارش کم برف مي تواند بحران زيادي را ايجاد كند، افزود: بايد براي انجام كارها شرح وظايفي را تعيين كنيم و دستورالعمل ها بايد كامل، جامع و ساده و نبايد پيچيده باشد تا كار سخت شود.

معاون عمراني استاندار همدان با بيان اينكه در مديريت بحران بايد بتوان در كمترين و سريع ترين زمان كاري انجام داد، اظهار داشت: فرماندهي واحد در زمان بحران ضروري است چراكه در ادامه پدافند غير عامل به بحران بر مي خورد.

محمود رضا عراقي با بيان اينكه ممكن است فلسفه وجودي پدافند غير عامل و مديريت بحران جداي از هم باشد اما در زمان بحران در ادامه يكديگر قرار دارند، ابراز داشت:  پدافند غير عامل يك مبحث جديد است اما به علت عاقلانه بودن كار بايد آن را انجام داد.

وي با بيان اينكه براي جلسات بعدي در حوزه پدافند غير عامل يك كميته كارشناسي نياز است، ادامه داد: در اين كميته كارشناسي بايد از افرادي كه در مسئله پدافند غير عامل و مديريت بحران تخصص بيشتري دارند استفاده كرد تا بحث علمي تر و از ظرفيت صاحب نظران استفاده شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر