۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۹۰۱
همه از اینترنت استفاده نمی کنند. همه از فلش مموری ها استفاده نمی کنند. همه مورد حمله های سایبری قرار نمی گیرند. ولــــــــــــــــــی بیشتر مردم حداقل برای یکبار با از بازی های مجازی استفاده می کنند.

جنگ های سایبری، شاید بسیاری از مردم پس از شنیدن جنگ سایبری فقط به یاد بد افزارها و حملات اینترنتی کشورهای دیگر به سمت کشور ما بیافتند. ولی در واقع جنگ های سایبری فقط با ساخت یک بد افزار و یا حملات هکرها آغاز نمی شوند و می توانند بدون دخالت حتی کوچکترین بد افزار شروع شوند. در مقاله زیر به بررسی شروع اینگونه جنگ ها می پردازم »
این نوع از جنگهای سایبری هیچ تخریبی در کشور مذکور انجام نمی دهند و نه در امور هسته ای دخالت دارند و نه غنی سازی اورانیوم را کم می کنند بلکه این جنگ ها بیشتر در بخش بازی های رایانه ای فعالیت دارند. این بازی هایی که توسط شرکت های غربی ساخته می شوند در اصل افکار و روان افراد را درگیر می کنند و باعث می شوند که افراد به کشور خود بی اعتنا شده و یا قدرت کشور خود را دست کم بگیرند و در اصل روحیه خود را از دست بدهند. برای مثال این موضوع در بسیاری از بازی های رایانه ای از جمله :
Generals 2 (Zero:Hour)
در بازی جنرال نسخه دوم در یکی از مراحل نیروهای آمریکائی به سمت پایگاه های ایرانی حمله ور می شوند و سعی به نابودی نیروهای ایرانی می کنند.
Call Of Duty 7 (Black ops)
در بازی ندای وظیفه نسخه ۷ نیروهای انگلیسی به سمت سفارت ایران در انگلیس حمله ور می شوند.
PES
در این بازی که یکی از معروف ترین ها در فوتبال می باشد. بازیکنان کشور ایران حتی به اندازه بدترین تیم های کشورهای دیگر شبیه سازی نشده اند و حتی اسم ها نیز به درستی ثبت نشده اند.

این بازیها فقط چند نمونه هستند که خیلی واضح در سایبر به ایران حمله ور می شوند ولی بازی سازان ایرانی نیز دست به کار شده اند و شروع به ساخت بازی هایی علیه کشورهای غربی کرده اند برای مثال در بازی عقرب سیاه، ایرانیان سعی می کنند که یک گروه ضد انقلاب را از بین ببرند و در بسیاری از بازیها، بازی سازان ایرانی اقدام به شبیه سازی جنگ ایران و عراق کرده اند و یا بازیسازان اقدام به ساخت بازیهای تاریخی کرده اند. چند سالی است که ایرانیان بازی های فوتبال را با نسخه فارسی ادغام کرده و تیم ایران نیز شبیه سازی می شود. باید توجه داشت که ایران در زمینه بازی سازی کشوری نو پا است و بازیهای ساخته شده به نسبت قدمت تاریخ بازی سازی ایران بسیاری خوب طراحی شده اند.
به هر حال جنگ های سایبری انواع مختلف دارند و بازیهای رایانه ای بهترین گزینه برای در اختیار گرفتن روان مردم است. بهتر است که توجه داشته باشید که :
همه از اینترنت استفاده نمی کنند.
همه از فلش مموری ها استفاده نمی کنند.
همه مورد حمله های سایبری قرار نمی گیرند.
ولــــــــــــــــــی بیشتر مردم حداقل برای یکبار با از بازی های مجازی استفاده می کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر