۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۲
کد خبر: ۸۸۴۷
معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور، در سفر به شهرکرد در جمع اعضای شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری، از تدوین بیش از ۲۰ سند راهبردی پدافند در کشور خبر داد.
معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور، با گراميداشت ياد و خاطره شهداي هفتم تير، به ويژه شهيد مظلوم بهشتي و شهيد اين استان رحمن استکي، به تشريح پدافند و ضرورت توجه به آن از منظر مقام معظم  رهبري پرداخت.

وي، با تعريف اصطلاحات پدافند گفت: پدافند عامل دفاع مسلحانه در برابر تهديدات است در حالي که پدافند غيرعامل دفاع غير مسلحانه در برابر تهديدات بسيار فراگير که منحصر به عرصه‌اي خاص نيست قلمداد مي‌شود .

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: هم اکنون 30 کشور از ساختار پدافند سايبري برخوردار هستند و دنيا به صورت جدي به بحث پدافند توجه دارد و پرداختن به آن تنها مختص کشور ايران نيست .

معاون سازمان پدافند غيرعامل کشور، از تدوين بيش از 20 سند راهبردي پدافند در کشور خبر داد و بر لزوم استفاده از پدافند در طرح ‎هاي آينده توسعه‌اي کشور تاکيد کرد.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور، تاکيد کرد: تا پايان برنامه ششم توسعه، تمام تاسيسات با اولويت بندي در راستاي استحکام بخشي در برابر تهديدات بايد از طرح جامع پدافند برخوردار شوند .

وي، نهادينه شدن فرهنگ پدافند در کشور را ضرورتي براي مصون سازي کشور دانست و افزود: مستحکم سازي دروني و وحدت و همبستگي به عنوان يکي از راهبردهاي پدافند از تاکيدات مقام معظم رهبري است که بايد از سوي مسئولان با اهتمام ويژه دنبال شود .

در اين نشست با حکمي از سوي سرلشگر بسيجي دکتر سيدحسن فيروز آبادي، رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح و رئيس کميته دائمي پدافند غيرعامل کشور؛ قاسم سليماني، استاندار چهارمحال و بختياري به عنوان فرمانده قرارگاه پدافند زيستي اين استان منصوب شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر