۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۸۷۹۳
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اردبیل گفت: ایمن سازی زیرساخت ها و منابع این استان در مقابل حوادث و مصون سازی دفاعی ضروری است.
سیدسعدالله رییس ساداتی در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان کوثر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه ضرورت پدافند غیرعامل افزود: در همین راستا تلاش مسوولان باید در توسعه این موضوع باشد.

وی گفت: آنچه امروز به آن نیازمندیم شناسایی تهدیدات است که با برنامه ریزی صحیح باید اولویت ها را مشخص کنیم و برنامه های عملیاتی مناسب آن را طراحی و اجرا کنیم.

وی با بیان این که در همه جا باید از موضوع پدافند عامل استفاده کنیم افزود: تمام پروژه هایی که در استان اجرا می شود باید دارای بسته پدافند غیرعامل و در چهارچوب ملاحظات پدافند غیرعامل باشند.

ساداتی برآورد تهدیدات و شناسایی نقاط آسیب پذیر استان را از اهداف پدافند غیرعامل اعلام کرد و اگفت: جلوگیری از صدمه به سرمایه های ملی ، ارتقای آستانه تحمل مردم و اداره استان در شرایط بحران به شکل خود اتکایی از دیگر اهداف پدافند غیرعامل است.

وی اظهار کرد: هدف پدافند غیرعامل شهرستان نیز ایمن سازی زیرساخت ها و منابع مادی و معنوی شهرستان در مقابل حوادث و مصون سازی دفاعی است.

وی افزود: فعالیت درست مدیران دستگاه های اجرایی علاوه بر خنثی سازی توطئه های دشمنان مردم را نسبت به نظام اسلامی دلگرم تر می کند.

او آشنا سازی با اهداف ، وظایف و ماموریت ها ، تلاش برای تدوین برنامه اصولی ، دانش محور و مبتنی بر دستاوردهای علمی ، برنامه ریزی منسجم برای غنی سازی عملکرد کارگروه ها ، بررسی و نظارت بر طرح های مصوب و ابلاغی در حوزه مرتبط ، برنامه ریزی برای تهیه و تنظیم طرح جامع استان و اجرای همایش ها ، مانورها و برنامه های آموزشی را از جمله برنامه ها و افق های کاری پدافند و دفاع غیرعامل استان در سال 93 بیان کرد.

فرماندار کوثر نیز در این جلسه از مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط خواست شرایط لازم برای افزایش آگاهی عمومی در زمینه پدافندغیرعامل داشته باشند.

علیرضا علیپور مهم ترین اصل در پدافند غیرعامل را آموزش دانست و افزود: تمام دستگاه ها موظف هستند نسبت به آموزش نیروهای خود و مردم دراین زمینه اقدام کنند.

وی گفت: پدافند غیرعامل به کارگیری معقول ترین روش ها برای کاهش وارد آمدن خسارت به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و کاستن از تلفات انسانی در مواقع بحرانی است.

وی همچنین خواستار شناسایی تهدیدات و آسیب های زیستی در سطح شهرستان و ارائه راهکارهای لازم در زمینه دفع تهدیدات توسط اعضا شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر