۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۸۷۹۲
سرپرست اداره کل پدافند غیر عامل وزارت کشور گفت: پدافند غیر عامل یکی از روش های اثربخش و کارا با کمترین هزینه برای دستیابی به امنیت ملی پایدار است.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، مجید آقابابائی سرپرست اداره کل پدافند غیر عامل وزارت کشور در همایش مدیران کل پدافند غیر عامل استان های سراسر کشور اظهارداشت: پدافند غیر عامل نباید صرفا تهدید محور باشد که فقط تهدید را دفع کند، بلکه فرصت هایی باید ایجاد شود که باعث کاهش و دور شدن تهدید بخودی خود شود.

آقابابائی با بیان اینکه پدافند غیرعامل امروزه با زندگی مردم و با امنیت و حاکمیت ملی و از سویی با جامعه بین الملل عجین شده است، گفت: اگر تدبیر و آینده نگری و دوراندیشی در حوزه پدافند غیر عامل نداشته باشیم دچار انفعال خواهیم شد.

وی با بیان اینکه پدافند غیر عامل تهدیدات و اقدامات بالقوه و بالفعل نظامی دشمن را کاهش و در نهایت رفع خواهد کرد، افزود: امنیت ملی اساسی ترین عنصری است که در هر کشوری، در مدیریت کلان و کل کشور باید مورد توجه قرار گیرد و سهم پدافند غیر عامل در آن، سهم بزرگی است.

سرپرست اداره کل پدافند غیر عامل وزارت کشور گفت: در تمامی کشورها در سیاست خارجی و داخلی بودن توجه به سلایق، اختلافات فردی و گروهی، طبقاتی، سیاسی و اجتماعی در خصوص مولفه های امنیت ملی اتفاق دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پدافند غیر عامل، موثرترین و نزدیکترین عامل به مولفه های امنیت ملی است که اقدامات دفاع غیر عامل در سطوح نظامی و غیر نظامی، نقش مؤثر و اجتناب پذیری در هر یک از مولفه های امنیت ملی دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر