۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۴
کد خبر: ۸۷۳۹
رئیس سازمان صنعت و معدن مازندران:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می شود.
به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت مازندران، محمد محمدپور عمران در پنجمین نشست کارگروه پدافند غیر عامل صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: استفاده از ذخایر و منابع کشور، راه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به سیاست های راهبردی مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی با تعمیم آن به پدافند غیر عامل گفت: تمامی 24 بند سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری تحت عنوان سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در واقع مصون سازی کشور در برابر تهدیدات منطقه و عرصه بین المللی و همچنین راهبرد حرکت صحیح اقتصاد کشور به سوی تحقق اهداف چشم انداز ایران 1404 است.

محمدپور عمران با بیان اینکه پدافند غیر عامل سابقه تقریبا قابل قبولی در کشور دارد، افزود: پدافند غیرعامل علیرغم اقدامات صورت گرفته همچنان مهجور است.

وی بیان کرد: پدافند غیر عامل  به مجموعه ای از اقدامات غیر نظامی اطلاق می شود که موجب افزایش بازدارندگی،کاهش آسیب پذیری،تداوم فعالیتهای ضروری، ارتقا پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات نظامی دشمن و یا حوادث و بلایایی که در یک جامعه در سطح ملی منطقه ای یا بنگاه اقتصادی می تواند رخ دهد شامل می شود.

محمدپور گفت: با به کارگیری مجموعه این اقدامات بحران به سطح صفر یا حداقلی کاهش می یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: در بحران برف غرب استان از کار افتادن واحد های خبازی، تقسیم بندی مجازی در هر منطقه، تقسیم بندی جغرافیایی استانی و تنظیم سناریوهایی برای شهرهای معین در توزیع و ذخیره سازی آرد با توجه به کارخانه های موجود، حمایت از واحد های تولید نان از مهم ترین موضوعاتی بوده که در کمیته های تخصصی شکل گرفته، باید مورد بررسی و اجرایی قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر