۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۸۵۹۰
آمریکا و اروپا خواهان دست یابی به راه حل سیاسی برای مسئله هسته ای ایران از طریق پذیرش غنی سازی تهران و افزایش نظارت ها بر فعالیت های اتمی این کشور هستند اما اسرائیل همچنان بر برچیدن کامل تاسیسات غنی سازی ایران تاکید می کند.
ایران، آمریکا و اسرائیل را جدا کردعملکرد هسته ای دولت جدید ایران باعث شده است آمریکا و اسرائیل موضع گیری های متفاوتی در برابر فعالیت های هسته ای تهران داشته باشند.

موضع گیری های اخیر نماینده اسرائیل در آژانس بین المللی انرژی اتمی از یک سو و نمایندگان آمریکا و اروپا از سوی دیگر درباره پرونده هسته ای ایران نشان می دهد روند مذاکرات هسته ای تهران و گروه ۱+۵ توانسته است به میزان زیادی میان تل آویو و واشنگتن، فاصله ایجاد کند.

قبل از این، نماینده اسرائیل در آژانس بین المللی انرژی اتمی برخلاف مقامات آمریکایی و اروپایی به شدت از روند همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی انتقاد کرده بود. او ضمن ابراز تشکیک و تردید در صحت همکاری تهران و آژانس، آن را "جعلی و غیرواقعی” توصیف کرده است.خانم "میراف زافای عودیر” همچنین روند همکاری های ایران و آژانس را "کُند” توصیف و آن را محکوم و غیرمقبول دانست و گفت: ایران تفسیرهای جعلی از فعالیت های هسته ای اش ارائه می کند.

این در حالی است که آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا در موضع گیری متفاوت با اسرائیل، ضمن درخواست از ایران برای افزایش تلاش ها و رفع همه نگرانی ها درباره برنامه هسته ای این کشور، از آغاز همکاری های جدید تهران با تحقیقات آژانس، استقبال کرده اند.

یوکیا امانو مدیرکل آژانس هم از ایران به دلیل همکاری با این مجموعه تشکر و از روند همکاری های دو طرف ابراز رضایت کرده بود.مجموعه موضع گیری ها درباره برنامه هسته ای ایران نشان می دهد تقابل آمریکا و اروپا در برابر اسرائیل به آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز رسیده است.آمریکا و اروپا خواهان دست یابی به راه حل سیاسی برای مسئله هسته ای ایران از طریق پذیرش غنی سازی تهران و افزایش نظارت ها بر فعالیت های اتمی این کشور هستند اما اسرائیل همچنان بر برچیدن کامل تاسیسات غنی سازی ایران تاکید می کند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر