۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۸۵۸۸
وزرای دادگستری عضو اتحادیه اروپایی اعلام کردند فیس‌بوک و گوگل و دیگر شرکت‌های فعال در خارج از این اتحادیه باید قوانین آن را در زمینه حریم شخصی رعایت کنند.
به نقل از تایم، این وزرا تصریح  کردند که قوانین مربوط به حفاظت از داده ‌ها در مورد شرکت‌های خارجی که قصد داشته باشند در خاک کشورهای عضو اتحادیه اروپا به تجارت بپردازند، مصداق دارد و این مساله از اواخر امسال اجرایی خواهد شد.

این اظهارات پس از آن صورت می گیرد که دیوان دادگستری اتحادیه اروپا تصریح کرد شهروندان عضو این اتحادیه از حق فراموش شدن سوابقشان در گوگل برخوردارند و می توانند از این شرکت بخواهند که داده ‌ای قدیمی مربوط به آنها را پاک کند. تاکنون دهها هزار نفر از اروپاییان تلاش کرده اند از این حق خود استفاده کنند و فرم‌هایی را که گوگل به همین منظور در سایت خود قرار داده پرکرده‌اند.

شکاف میان کشورهای اروپایی و آمریکایی بر سر موضوع حریم شخصی مدتهاست که ادامه داشته و در حال تشدید شدن است. اروپاییان طرفدار حفاظت جدی تر از حریم شخصی خود هستند ولی آمریکایی‌ها در این زمینه موضع سهل تری دارند. در این میان جاسوسی های آژانس امنیت ملی آمریکا نیز وضعیت را بدتر از گذشته کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر